Виконання у 2018-2109 н.р. Плану заходiв щодо розвитку психологічної служби на період до 2020р.
Додаток 1
до листа КЗ ДНМЦ ПС
від 30.05.2019 р. № 01/01-108
Інформація про виконання
Плану заходів щодо розвитку психологічної служби
на період до 2020 року
наказ МОН України від 08.08.2017 р. №1127
Донецька область
№ |
Завдання |
Виконавці |
Терміни |
Очікуваний результат |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
|
||||||
1.3. |
Проводити щорічний моніторинг щодо забезпеченості навчальних закладів практичними психологами і соціальними педагогами |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
2018-2020 |
Комунальний заклад «Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти» (далі – Центр) здійснює тричі на рік моніторинг розвитку та діяльності психологічних служб міст, районів, ОТГ області. Відстежується динаміка змін кількості ставок та працюючих осіб, їх освітнього і кваліфікаційного рівня, ведеться база даних щодо забезпеченості ставками фахівців психологічної служби освітніх закладів усіх типів. Додатково проводиться моніторинг забезпеченості освітніх закладів наближених до лінії зіткнення. Станом на 01.06.2019 р. кількість ставок практичних психологів міських, районних психологічних служб області, ОТГ та закладів освіти обласної комунальної власності становить – 459,75, при нормативній потребі – 732 ставки, а кількість ставок соціальних педагогів становить – 123,25, при нормативній потребі – 356,75 ставки. Таким чином, забезпеченість ставками практичних психологів по області становить 62,8%, а соціальних педагогів – 34,5%. Низький відсоток забезпеченості ставками соціальних педагогів пояснюється відсутністю спеціалістів відповідного фаху. У 2018-2019 навчальному році в психологічній службі області налічується 730 фахівців, з них: 560 практичних психологів, 153 соціальних педагогів, 17 методистів з психологічної служби міст та районів. Кількість фахівців психологічної служби зросла на 14 осіб: кількість практичних психологів – на 2 особи, соціальних педагогів – на 12 осіб. Забезпеченість закладів освіти всіх типів і форм власності фахівцями психологічної служби у 2018-2019 навчальному році у порівнянні з попереднім становить: - заклади освіти міст у цьому році налічують 403,5 ставки практичних психологів (на 18,7 ставки більше, ніж у минулому році), 110,25 ставки – соціальних педагогів (що на 13,25 ставки більше); - заклади освіти у селах (селищах) у поточному році становлять 56,25 ставки практичних психологів та 13 ставок соціальних педагогів (що на 7,75 ставки більше, ніж у минулому році). |
||
1.4. |
Забезпечити введення та збереження посад практичних психологів і соціальних педагогів у навчальних закладах усіх типів, форм власності та рівнів підпорядкування в умовах реформування системи освіти та адміністративно-територіального реформування |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
2018-2020 |
Станом на 01.06.2019 р. у Донецькій області продовжують функціонувати 15 міських, 12 районних психологічних служб та 5 ОТГ. Загальна кількість закладів освіти всіх типів та форм власності становить 1109, з яких тільки 583 заклади освіти забезпечені ставками практичних психологів та 149 – ставками соціальних педагогів. Навчально-реабілітаційні центри та спеціальні, санаторні загальноосвітні школи-інтернати повністю забезпечені ставками практичних психологів, більш того, навчально-реабілітаційні центри цілком забезпечені ставками соціальних педагогів. У поточному навчальному році кількість фахівців психологічної служби зросла на 14 осіб: кількість практичних психологів – на 2 особи, соціальних педагогів – на 12 осіб. В області продовжують функціонувати тільки 4 центри практичної психології і соціальної роботи (м. Бахмут, м. Костянтинівка, м. Лиман, м. Маріуполь), адже на початку 2018-2019 навчального року у м. Краматорськ Донецької області міський центр практичної психології і соціальної роботи (далі – ЦППСР) був розформований, згідно з наказом Краматорської міської ради управління освіти від 31.08.18р. №91-к практичні психологи ЦППСР були переведені у заклади освіти міста. У містах та районах Донецької області, а саме: мм. Авдіївка, Слов’янськ, Мангушський район, Ясинуватський район – посади методистів з психологічної служби залишаються вакантними. У таких містах, районах, ОТГ, як: м. Покровськ, Слов’янський район, Нікольський район, Миколаївська ОТГ, Соледарська ОТГ, Черкаська ОТГ, Шахівська ОТГ, Іллінівська ОТГ – ставки методистів, що відповідають за психологічну службу не передбачені штатними розписами. З метою забезпечення та збереження посад практичних психологів, соціальних педагогів, методистів з психологічної служби була проведена наступна робота: - подання офіційних звернень, клопотань до місцевих органів виконавчої влади щодо необхідності введення ставок методистів, практичних психологів та соціальних педагогів; - посилення популяризації щодо діяльності психологічної служби в містах, районах, ОТГ Донецької області та ін. |
||
2. Удосконалення організаційного рівня функціонування психологічної служби системи освіти України |
||||||
2.6. |
Сприяти удосконаленню роботи «Телефонів довіри» для консультування учнів, педагогів, батьків |
Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби системи освіти |
2018-2020 |
Питання соціального захисту та психологічної підтримки дітей та підлітків знаходиться в площині підвищеної уваги системи освіти Донецької області. «Телефон довіри» дозволяє забезпечити можливість дітям та підліткам, переживаючи емоційну кризу, отримати невідкладну фахову допомогу. На сьогодні «Телефон довіри» виконує ряд соціально важливих функцій:
Станом на 01.06.2019 р. у закладах освіти Донецької області діють 32 лінії «Телефонів довіри» (у минулому році функціонували 28 ліній, що на 4 більше у порівнянні з 2017-2018 н.р.). До того ж, у багатьох закладах освіти фахівці психологічних служб розпочали використовувати додаткові мобільні номери, адже вони мають запит від учасників освітнього процесу, що актуалізує важливість наявності невідкладної психологічної допомоги в кризових ситуаціях. Слід зазначити, що ведеться інформаційно-просвітницька робота про наявність гарячих ліній «Телефону довіри», куди може звернутися за консультаційною допомогою кожен бажаючий. Подальший розвиток ліній телефону довіри є запорукою підвищення рівня захищеності учасників освітнього процесу. |
||
2.7. |
Проводити (щорічно) дослідження стану розвитку психологічної служби системи освіти України |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій
|
2018-2020 |
Центр щорічно здійснює аналіз стану розвитку служби міст, районів, ОТГ області, а також закладів обласної комунальної власності (закладів фахової передвищої освіти; закладів професійної освіти; спеціальних, санаторних загальноосвітніх шкіл-інтернатів, навчально-реабілітаційних центрів тощо) за наданими інформаційно-аналітичними матеріалами фахівців психологічної служби. У 2018-2019 навчальному році в психологічній службі області налічується 730 фахівців, з них: 560 практичних психологів, 153 соціальних педагогів, 17 методистів з психологічної служби міст та районів. У поточному навчальному році кількість фахівців психологічної служби зросла на 14 осіб: кількість практичних психологів – на 2 особи, соціальних педагогів – на 12 осіб. Забезпеченість закладів освіти фахівцями психологічної служби у 2018-2019 навчальному році у порівнянні з попереднім становить: - заклади освіти міст всіх типів і форм власності у цьому році налічують 403,5 ставки практичних психологів (що на 18,7 ставки більше, ніж у минулому році), 110,25 ставки – соціальних педагогів (на 13,25 ставки більше); - заклади освіти у селах (селищах) всіх типів і форм власності у поточному році становлять 56,25 ставки практичних психологів та 13 ставок соціальних педагогів (що на 7,75 ставки більше, ніж в минулому році). |
||
3. Покращення науково-методичного забезпечення діяльності психологічної служби системи освіти України |
||||||
3.1 |
Розробити та впровадити в систему післядипломної педагогічної освіти програму спецкурсу підвищення кваліфікації педагогічних працівників «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей у навчальному закладі» |
ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (за згодою), обласні інститути післядипломної педагогічної освіти |
2018 |
В системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти впроваджує спецкурс «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей в навчальному закладі». |
||
3.3. |
Забезпечити підготовку та публікацію інформаційних, аналітичних матеріалів, методичних посібників, рекомендацій, статей з актуальних питань діяльності психологічної служби |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (за згодою), департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
2018 |
З актуальних питань діяльності психологічної служби Донецької області у 2018-2019 навчальному році були підготовлені наступні публікації: - «Психолог у НУШ: радісно та впевнено руш! Путівник психолога в Новій українській школі», заг. ред. Є.В. Афоніна, О.О. Заріцький, Н.В. Міщенко, Краматорськ: Витоки, 2019.; - «Грані взаємодії психологічної служби з батьками в контексті педагогіки партнерства», уклад. О.О. Заріцький, О.М. Кадук, Краматорськ: Витоки, 2019-180 с. та ін.; - «Попередження жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї, булінгу, мобінгу, кібербулінгу, кібермобінгу», Прядка А.М.; - «Профілактика суїцидальної поведінки у підлітків», Гайдоба О.Р.; - «Поради щодо адаптації дітей», Лисікова Н.; - «Психологічні рекомендації щодо роботи з обдарованими дітьми», Голубенко А.О; - «Щодо організації навчання дітей з порушенням емоційно-вольової сфери», Унгурян Л. Г.; - «Насилля в сім’ї», Чернишева С.В. та ін.; - «Стилі виховання батьків та формування здібностей дітей молодшого шкільного віку», Іваненко А.С.; - «Використання казкотерапії у роботі практичного психолога в умовах Нової української школи», Панасюк Н. В. - «Формування в учнів оптимістичного ставлення до життя, уміння долати життєві труднощі», Рашевська О.М.
Всього підготовлено та опубліковано – 208 публікацій, з них: - методичні посібники – 7; - методичні розробки – 62; - інформаційні матеріали – 59; - рекомендації – 48; - статті – 32. Публікації інформаційних матеріалів, рекомендацій, статей, методичних посібників, розробок для учнів, педагогів, батьків фахівцями психологічної служби розміщуються на сайтах міських, районних методичних кабінетів області. |
||
3.4. |
Розробити і впровадити інноваційні програми тренінгів для всіх учасників навчально-виховного процесу з актуальних питань діяльності психологічної служби |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби системи освіти |
2018-2020 |
Протягом навчального року психологічною службою області розроблено та впроваджено цикл інноваційних програм тренінгів для всіх учасників освітнього процесу з метою формування відповідних практичних умінь та навичок, розвитку творчого мислення, змін чи оновлення певних ставлень, поглядів і переконань, поліпшення міжособистісних і міжгрупових взаємостосунків з наступних тематик:
Всього розроблено і впроваджено 44 програми тренінгів.
|
||
3.5.
|
Забезпечити методичний супровід профілактики різних форм насильства серед учнів шляхом упровадження відновних практик у навчальних закладах |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (за згодою), департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
2018-2020 |
Фахівцями Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти систематично проводиться робота щодо координації та супроводу діяльності працівників психологічної служби міст, районів, ОТГ області з профілактики різних форм насильства серед учнів, шляхом впровадження відновних практик у закладах освіти, що сприяло формуванню толерантного ставлення у міжособистісних стосунках, поваги до інших членів суспільства, відповідальність, спілкування без агресії. Працівниками психологічної служби проводився комплекс просвітницьких, профілактичних заходів для учасників освітнього процесу, класні та виховні години, тренінги, ділові ігри, диспути, методичні об’єднання практичних психологів і соціальних педагогів тощо. Розроблялись рекомендації, пам’ятки, листівки щодо запобігання насильству та жорсткого поводження з дітьми. У закладах освіти області проводились відповідні заходи за такими темами, як: - «Вчимося жити разом» (програма);
Разом з тим працівниками психологічної служби проводились вправи на розвиток групової взаємодії, впевненості в собі, навичок самоконтролю та впевненої поведінки у ситуації невизначеності, напруженості у стресових ситуаціях та ін. Профілактичні заходи щодо запобігання насильству серед учнів формують безпечне учнівське середовище, допомагають знизити конфліктні ситуації та поліпшити міжособистісні та міжгрупові взаємостосунки.
Охоплено протягом навального року 35 907 осіб.
|
||
3.6 |
Забезпечити реалізацію навчально-профілактичних програм через систему післядипломної педагогічної освіти: «Дорослішай на здоров'я», «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», «Розвиток психосоціальної стійкості до стресу» тощо |
Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби системи освіти |
2018-2020 |
В системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти області у 2018-2019 навчальному році Донецьким обласним ІППО впроваджувались спецкурси:
З метою забезпечення реалізації навчально-профілактичних програм через систему післядипломної педагогічної освіти проводились наступні заходи: - науково-практична веб-конференція «Реалізація навчально-профілактичних та корекційних програм в освітньому просторі: досвід, здобутки, виклики» для фахівців психологічної служби Донецької та Херсонської областей; - літня триденна школа «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для фахівців психологічної служби м. Лиман; - корпоративний тренінг «Психосоціальна підтримка особистості в кризових життєвих ситуаціях» для педагогічного колективу КЗ «Кальчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів Нікольської районної ради Донецької області»; - семінар-тренінг «Психосоціальна підтримка особистості в кризових життєвих ситуаціях засобами арт-терапії» для фахівців психологічної служби Мар’їнського району. |
||
4. Підвищення якості роботи працівників психологічної служби системи освіти України |
||||||
4.2. |
Впроваджувати програми соціально-педагогічної і психологічної роботи з профілактики насильства і конфліктів в учнівському середовищі з використанням медіації |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
2018-2020 |
У закладах освіти Донецької області протягом навчального року активно впроваджувалась програма шкільних служб порозуміння. Протягом 2018-2019 навчального року пройшли навчання 59 фахівців психологічної служби та педагогічних працівників закладів освіти, просвітницько-профілактична діяльність яких була направлена на:
- проведення тренінгів (медіацій/кіл) у кількості – 1426; - роботу шкільних служб порозуміння, яких налічується – 62;
Кількість отримувачів послуг – 15050.
|
||
4.3. |
Вивчати стан (щорічно) забезпеченості матеріально-технічних умов (окремі кабінети, обладнання, науково-методична база) для організації діяльності працівників психологічної служби |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій
|
2018-2020 |
Станом на 01.06.2019 р. забезпеченість кабінетами в закладах освіти області складає:
Всього забезпеченість комп’ютерами фахівців психологічної служби у 2018-2019 н. р. складає 198 одиниць, що у порівнянні з минулим роком є більшим на 36 одиниць. Науково-методична база для організації діяльності працівників психологічної служби складає:
Науково-методична база фахівців психологічної служби міст, районів, ОТГ складається з актуальних науково-методичних посібників, рекомендацій, збірників, нормативно-правових документів, діагностичного інструментарію тощо. |
||
4.4. |
Забезпечити роботу online-студії з обміну досвідом «Інноваційна діяльність фахівців психологічної служби системи освіти» |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби |
2018-2020 |
У поточному навчальному році фахівцями психологічної служби були проведені наступні заходи: - он-лайн конференції за темами «Основні напрямки виховної роботи інклюзивного навчання», «Формування позитивного психологічного клімату в шкільному, педагогічному колективі», «Майстерня психологічного консультування», «Співдружність психологічної служби та батьків на засадах партнерства та діалогу»; - вебінари на тему: «НУШ», «Поведінкові особливості дітей», «Життєві навички для активного громадянства виклики та досягнення». Систематично працює online студія з обміну досвідом «Інноваційна діяльність фахівців психологічної служби системи освіти» на дистанційній платформі Донецького обласного ІППО. |
||
4.5. |
Впроваджувати інформаційно-освітню протиалкогольну програму «Сімейна розмова» |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (за згодою), департаменти(управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій |
2018-2020 |
У 2018-2019 навчальному році інформаційно-освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова» впроваджувалась у 75 закладах загальної середньої освіти міст, районів, ОТГ Донецької області. Кількість залучених дітей становить – 2586 осіб, батьків – 2775, педагогічних працівників – 576. Фахівцями Донецького обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти неодноразово висвітлювалось питання впровадження даної програми на інструктивно-методичних нарадах, надавалась консультативна та методична допомога, а також була розміщена інформація на сайті Центру – в розділі «Програми та напрями діяльності» – підрозділ: програма «Сімейна розмова» – https://dnmcps.com.ua/metodichni-materiali. Практичними психологами закладів загальної середньої освіти Донецької області в рамках впровадження інформаційно-освітньої протиалкогольної програми «Сімейна розмова» були проведені просвітницько-профілактичні заходи з усіма учасниками освітнього процесу (батьками, учнями, педагогами) згідно з методичним комплексом «Інформаційно-освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова», кер. авт. кол. Панок В.Г.; авт. кол.: Вієвський А. М., Лепеха К. І., Лунченко Н. В., Луценко Ю. А., Острова В. Д., Сосновенко Н. В., рекомендований Науково-методичною комісією з проблем виховання дітей та учнівської молоді Науково-методичної ради з питань освіти МОН України для використання в навчальних закладах системи освіти (протокол №3 від 04.10.2016 року), а саме:
|
||
5. Підвищення психологічної компетентності керівників закладів і установ освіти |
||||||
5.3. |
Забезпечити організацію та проведення семінарів, тренінгів, круглих столів для керівників закладів і установ освіти з метою підвищення якості управлінської діяльності в умовах формування нової української школи за тематикою: «Організаційно-правові аспекти діяльності психологічної служби системи освіти»; «Ефективний менеджмент у закладах освіти»; «Формування організаторських умінь, комунікативної і конфліктологічної компетентності»; «Підвищення психологічної культури»; «Формування готовності усіх учасників навчально-виховного процесу до впровадження концепції Нової української школи»; «Психологічні особливості розвитку професійних компетенцій вчителя в сучасних умовах»; «Психологічні аспекти управління освітніми закладами в умовах реформування системи освіти»; «Діяльність психологічної служби в умовах децентралізації та реформування освіти»; «Психологічний супровід управлінської діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі» тощо |
Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби системи освіти |
2018-2020 |
Фахівцями психологічної служби області у поточному навчальному році були організовані та проведені семінари, тренінги, круглі столи для керівників закладів і установ освіти з метою підвищення якості управлінської діяльності в умовах формування нової української школи за такими тематиками:
Усього проведено заходів: 68 Охоплено 1109 осіб. У програму курсів підвищення кваліфікації Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти для керівників, заступників керівників закладів і установ освіти включено змістовні модулі та спецкурси:
|
||
5.4. |
Розробити програми та забезпечити проведення навчальних семінарів з питань: - «Роль, місце та основні функції практичного психолога, соціального педагога в організації навчально-виховного процесу» для керівників навчальних закладів; -«Психологічна підготовка керівника закладу освіти до роботи в умовах соціокультурних змін»; - «Психолого-педагогічний супровід організаційно -навчально-виховного процесу в умовах реформування освіти» для керівників районних (міських) методичних центрів (кабінетів); - кейс-курс «Психологічна та соціальна компетентність керівників та педагогічних працівників освітньої організації у процес і реалізації Концепції Нової української школи» |
Департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби системи освіти |
2018-2020 |
Питання ролі та місії психологічної служби системи освіти постійно обговорюється на нарадах керівників освітніх установ та керівників методичних служб. Протягом 2018-2019 навчального року в містах та районах області фахівцями психологічної служби розроблені навчальні семінари з питань: - «Роль, місце та основні функції практичного психолога, соціального педагога в організації навчально-виховного процесу» для керівників закладів освіти, було проведено 25 заходів, на яких розглядались питання щодо посадових обов’язків практичного психолога, соціального педагога; система організації роботи фахівців психологічної служби; роль та місце практичного психолога в освітньому просторі; організаційно-правові аспекти діяльності психологічної служби в системі освіти та ін.
- «Психологічна та соціальна компетентність керівників та педагогічних працівників освітньої організації у процесі реалізації Концепції Нової української школи» було проведено 5 заходів, з питань психологічних особливостей формування емоційного інтелекту учнів у процесі становлення НУШ; забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти у роботі психологічної служби в умовах НУШ; учитель Нової української школи, формула особистісно-професійного успіху; вектори діяльності психологічної служби в контексті НУШ та ін.
Усього проведено заходів – 30, охоплено 557 осіб.
|
||
6. Проведення заходів щодо розвитку психологічної служби системи освіти України |
||||||
6.1. |
Забезпечити організацію та проведення міжнародних, всеукраїнських конференцій, семінарів-нарад, тематичних семінарів, тематичних виставок, круглих столів, науково-методичних масових заходів, конкурсів, майстер-класів, нарад, консиліумів, форумів, методичних об'єднань, тематичних вебінарів з актуальних питань розвитку психологічної служби усіх рівнів освіти за спільної участі керівників установ освіти, навчальних закладів та працівників психологічної служби з метою пошуку нових шляхів професійної взаємодії і розвитку |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (за згодою), департаменти (управління) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, обласні інститути післядипломної педагогічної освіти, обласні центри (відділи, кабінети, лабораторії) психологічної служби системи освіти |
2018-2020 |
Протягом поточного навчального року фахівцями обласних структур психологічної служби Донецької області були організовані та проведені заходи з актуальних питань розвитку психологічної служби усіх рівнів освіти:
|
||
6.2. |
Сприяти участі працівників психологічної служби регіонів у міжнародних проектах з актуальних питань діяльності психологічної служби |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи (за згодою) |
2018-2020 |
Працівники психологічної служби регіону в поточному навчальному році продовжували щільно співпрацювати з громадськими організаціями (далі – ГО) та активно приймати участь у міжнародних проектах, таких як:
|
||
6.3. |
Сприяти узагальненню та поширенню інноваційного досвіду роботи працівників психологічної служби |
Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини департаменту професійної освіти Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, |
2018-2020 |
Фахівцями психологічної служби області узагальнюється та поширюється інноваційний досвід практичної роботи працівників у вигляді теоретичних семінарів, семінарів-практикумів, майстер-класів, занять з елементами тренінгу та ін. Робота з розповсюдження передового досвіду проводиться для керівників закладів освіти, педагогів, батьків. Широкий тематичний спектр надає можливість підвищення професійного рівня фахівців у різних напрямках, а саме:
Створено обласні банки даних на базі Донецького обласного ІППО:
|
||
В.о. директора КЗ ДНМЦ ПС ____________________________ Н. В. Лугінець
(050) 161-58-30 (підпис) М.П.
Виконавці:
Фахівці КЗ ДНМЦ ПС