Круглий стіл з питання «Психологічний супровід інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах»

Департамент освіти і науки Донецької облдержадміністрації

Донецький обласний навчально-методичний центр

психологічної служби системи освіти

Погоджено:

В.о. директора  КЗ «ДНМЦ ПС»

_______________Н.В. Лугінець

ПЛАН

проведення круглого столу

з питання  «Психологічний супровід інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах»

та позачергової наради з питання 

«Алгоритм співпраці психологічних служб міст/районів області з громадськими організаціями

та реабілітаційними центрами»

ПЛАН  проведення круглого столу

28 березня 2018 р.

Час проведення

Зміст

Відповідальні

Організаційна частина

930–1000

Реєстрація учасників заходу.

 

Порядок денний

1030–1015

 Вступне слово.

Актуальні питання роботи круглого  столу та позачергової наради.

Лугінець  Н.В., в.о. директора КЗ ДНМЦ  ПС

1015–1045

« Основні питання  нормативно-правового забезпечення  організації  інклюзивного навчання в закладах освіти»

Коваль А.В. –завідувач  ПМПК  КЗ ДНМЦ ПС

1045–11 15

« Основні аспекти психологічного супроводу інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти»

Жиліна В. Д.- практичний психолог ПМПК Управління освіти Краматорської міської ради, консультант з інтелектуального розвитку.

 

1115–1215

«Основні положення психологічного супроводу аутичної дитини в закладах освіти»

Каган С.Д. – керівник психологічної служби Покровського району, фахівець по роботі з аутичними дітьми

1215–1230

Перерва

1230–1300

 

 

1230–1245

 

 

 

 

1245–1300

 

Позачергова нарада.

Висвітлення наступних питань:

1.Розглянуті питання  та резолюція учасників Національного Круглого Столу (НКС) «Правове регулювання психологічної допомоги в Україні» – від 23.03.2018 р.

2. МОНУ: громадське обговорення  проекту Положення про психологічну службу  в системі освіти та

Положення про охорону здоров’я до 2030 р.

3. Порядок співпраці  з громадськими організаціями (ГО) та реабілітаційними центрами в Донецькій області.

4. Наказ МОНУ від 01.02.2018 № 90 «Про внесення змін до наказу МОНУ від 06.12.2010 № 1205

5. План заходів до 2020 р.

6. Цикограма звітності на 2017-2018 н.р.

Робота психологічної служби щодо виконання Закону України «Про попередження насильства в сім’ї» станом на 15.02.2018 р.

Зміна форми надання інформаційних матеріалів щодо  виконання комплексної програми допомоги ВПО.

Лугінець Н.В – в.о. директора КЗ ДНМЦ

 

Єфремова Т.Б. -методист

 КЗ ДНМЦ ПС

 

 

Ольшанецька  О.В.- методист  КЗ ДНМЦ ПС

13–1315

 

Підведення підсумків роботи. Зворотній  зв’язок.

Лугінець  Н.В.

 ***

28.03.2018р. в  Донецькому обласному навчально-методичному  центрі психологічної служби системи світи  відбувся  круглий стіл з питання «Психологічний супровід інклюзивного навчання в загальноосвітніх закладах» та позачергова нарада з питання  «Алгоритм співпраці психологічних служб міст/районів області з громадськими організаціями та реабілітаційними центрами» для завідуючих центрами практичної психології і соціальної роботи, методистів, які відповідають за психологічну службу,  фахівців психологічної служби ОТГ та  практичних психологів  закладів обласної комунальної власності.

 На початку  в.о. директора  центру  Лугінець Н.В. привітала всіх учасників  заходу та висвітлила актуальні питання в освітніх закладах області щодо психологічного супроводу інклюзивного навчання. Зазначила, що нині в Україні розроблений достатній КОМПЛЕКС  нормативно-правового забезпечення , який визначає основні засади  здійснення освітньої діяльності в умовах  інклюзивного навчання , а також місце та ролі педагогічних  працівників. Звернула увагу, що організація успішного інклюзивного навчання залежить від багатьох чинників. Це є технологічно складний педагогічний процес, який вимагає не тільки віртуозної роботи педагога, але й усієї команди супроводу  дитини:

- психолога,

- фахівців з різних напрямків корекційної педагогіки,

- логопеда,

- помічника,

-асистента педагога.

І найчастіше в цій команді  психологи виконують координуючу роль.

Для обговорення були запрошені:

  • завідувач  обласної психолого-медико-педагогічної консультації (ПМПК) - Коваль Аліна Володимирівна, яка  нагадала  і висвітлила основні питання  нормативно-правового забезпечення  організації  інклюзивного навчання в закладах освіти.
  • керівник психологічної служби Покровського району та фахівець по роботі з аутичними дітьми – Каган Світлана Дмитрівна, яка допомогла  всім учасникам заходу  розширити   свої знання та  трохи заглибитися  з  питання «Основні положення психологічного супроводу аутичної дитини в закладах освіти».
  • практичний психолог ПМПК Управління освіти Краматорської міської ради, консультант з інтелектуального розвитку – Жиліна Вікторія Джонівна, яка розкрила  основні аспекти психологічного супроводу інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.