Аналітична довідка щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України Донецької області у 2019-2020 н.р.
Додаток
до листа КЗ ДНМЦ ПС
від 27.05.2020 № 01/01-95
Аналітична довідка
щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України
Донецької області
у 2019/2020 н. р.
І. Загальні відомості про обласні навчально-методичні центри∕кабінети/лабораторії психологічної служби у системі освіти та науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ ім. Б.Грінченка м. Києва.
1.1. Повна назва центру психологічної служби у системі освіти:
___Комунальний заклад «Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти» (далі – Центр) __________________________________________________________________________________________________________________________
1.2. Юридична адреса центру, телефон:
_84116, Україна, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Батюка, б. 20______________________________________________________________
Електронна адреса: dnmcps@ukr.net,(050) 161-58-30____________________________________________________________________________
Сайт: https://dnmcps.com.ua/ (функціонує з 10.09.2018 року)_______________________________________________________________________
1.3. Підрозділи (якщо є):
Підрозділи відсутні._________________________________________________________________________________________________________
З 26.11.2018 р. зі структури Центру було виведено відділ психолого-медико-педагогічної консультації на підставі листа Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 01.11.2018 р. №387/163-18-ОД у зв’язку зі створенням на базі Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (далі – ДОІППО) структурного підрозділу «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» (підстава:п.3.3.9. Статуту ДОІППО, рішення Вченої ради ДОІППО від 11.06.2018 р. протокол №2, лист ДОІППО від 14.11.2018 р. №1174/01).________________________________________________________________________________________________________________
1.4. Керівник (директор) центру∕кабінету/лабораторії психологічної служби у системі освіти (прізвище, ім’я, по батькові, контактний телефон, email):
В. о. директора КЗ ДНМЦ ПС – Лугінець Наталя Вікторівна___________________________________________________________________
Контактний номер телефону – +38(050) 161-58-30______________________________________________________________________________
Електронна адреса: dnmcps@ukr.net__________________________________________________________________________________________
II. Розвиток психологічної служби у системі освіти.
2.1. Мережа обласних/районних (міських) навчально-методичних центрів∕кабінетів/лабораторій психологічної служби у системі освіти
Обласні навчально-методичні центри∕кабінети/лабораторії психологічної служби системи освіти |
Районні/міські навчально-методичні центри∕кабінети/лабораторії психологічної служби системи освіти |
Методисти, які відповідають за психологічну службу (РМК/ММК) |
Методисти ОТГ, які відповідають за психологічну службу |
Загальна кількість працівників психологічної служби |
||||||||||||
ставок |
осіб |
вакансій |
центрів |
ставок |
осіб |
вакансій |
ставок |
осіб |
вакансій |
к-сть ОТГ |
ставок |
осіб |
вакансій |
практичних психологів |
соціальних педагогів |
методистів |
10 |
6 |
4 |
4 |
14,5 |
12 |
2 |
15,75 |
18 |
3 |
11 |
1,5 |
6 |
0 |
563 |
155 |
42 |
Причини незабезпеченості посадами фахівців психологічної служби:
- Недостатнє фінансування відділів освіти міст, районів, ОТГ Донецької області.
- У штатних розписах деяких відділів освіти не передбачені посади методистів, які відповідають за психологічну службу в місті, районі, ОТГ.
- Напружена суспільно-політична ситуація в регіоні.
- Відсутність фахівців з відповідною освітою.
- Зменшення кількості шкіл в районах, ОТГ, більшість з яких є малокомплектними, в штатному розписі яких закладено ставки із навантаженням не більше 0,25 та 0,5.
- Дефіцит фахівців в сільській місцевості.
- Велика нормативна чисельність здобувачів освіти на 1,0 ставку фахівця психологічної служби в закладі освіти.
- Несприятливе транспортне сполучення міст та селищ, що унеможливлює залучення фахівців з міста.
- Низька оплата праці фахівців психологічної служби.
Шляхи вирішення даного питання
- Офіційні звернення, клопотання до місцевих органів виконавчої влади щодо необхідності введення ставок методистів, практичних психологів та соціальних педагогів.
- Співпраця фахівців психологічної служби з центрами зайнятості у своїх районах, ОТГ.
- Посилення популяризації щодо діяльності психологічної служби в містах, районах, ОТГ Донецької області (збільшення друкованих статей фахівцями психологічної служби, розміщення інформації на сайтах та у соціальних мережах тощо).
- Робота мобільних груп практичних психологів, за якими, наказом по відділам освіти, закріплені освітні заклади, в яких учасники освітнього процесу отримують психологічну допомогу за запитом.
- Співпраця з гуманітарними організаціями, практичні психологи яких надають першу психологічну допомогу учасникам освітнього процесу з виїздом до місця призначення.
2.2. Забезпеченість закладів освіти фахівцями психологічної служби
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
|||||||||||
місто |
село (селище) |
всього |
місто |
село (селище) |
всього |
|||||||
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
|
573,25 |
429,05 |
176,5 |
60,25 |
749,75 |
489,3 |
295,75 |
121,5 |
79 |
6,25 |
374,75 |
127,75 |
|
2.3. Чисельність практичних психологів закладів освіти (відповідно до нормативів чисельності)
Тип закладу освіти |
Загальна к-сть закладів освіти |
К-сть закладів освіти, які забезпечені ПП |
К-сть закладів освіти, які не забезпечені ПП |
К-сть ставок |
Нормативна потреба, ставок |
||||||
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
||
Заклади дошкільної освіти (всіх типів) |
328 |
175 |
175 |
12 |
153 |
163 |
170,05 |
6,75 |
240 |
84 |
|
Заклади загальної середньої освіти (всіх типів) |
317 |
202 |
256 |
73 |
61 |
129 |
206,5 |
52,5 |
219,25 |
86,5 |
|
Заклади позашкільної освіти |
42 |
4 |
10 |
0 |
32 |
4 |
9,5 |
0 |
42 |
4 |
|
Заклади спеціалізованої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти |
38 |
0 |
25 |
0 |
13 |
0 |
26,5 |
0 |
38 |
0 |
|
Заклади фахової передвищої освіти |
34 |
2 |
15 |
1 |
19 |
1 |
16,5 |
1 |
34 |
2 |
|
Заклади вищої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Всього: |
759 |
383 |
481 |
86 |
278 |
297 |
429,05 |
60,25 |
573,25 |
176,5 |
2.4. Чисельність соціальних педагогів закладів освіти (відповідно до нормативів чисельності)
Тип закладу освіти |
Загальна к-сть закладів освіти |
К-сть закладів освіти, які забезпечені СП |
К-сть закладів освіти, які не забезпечені СП |
К-сть ставок |
Нормативна потреба, ставок |
||||||
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
||
Заклади дошкільної освіти (всіх типів) |
328 |
175 |
6 |
0 |
322 |
175 |
5,75 |
0 |
4,75 |
0 |
|
Заклади загальної середньої освіти (всіх типів) |
317 |
202 |
111 |
7 |
206 |
195 |
88,75 |
4,75 |
219 |
77 |
|
Заклади позашкільної освіти |
42 |
4 |
1 |
0 |
41 |
4 |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Заклади спеціалізованої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти |
38 |
0 |
22 |
0 |
16 |
0 |
22,5 |
0 |
38 |
0 |
|
Заклади фахової передвищої освіти |
34 |
2 |
3 |
2 |
31 |
0 |
3,5 |
1,5 |
34 |
2 |
|
Заклади вищої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Всього: |
759 |
383 |
143 |
9 |
616 |
374 |
121,5 |
6,25 |
295,75 |
79 |
2.5. Забезпеченість кабінетами працівників психологічної служби
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
||||||
к-сть посад |
з них: |
к-сть посад |
з них: |
||||
окреме приміщення (1-2 кабінети) |
суміщене робоче місце |
відсутнє робоче місце |
окреме приміщення (1-2 кабінети) |
суміщене робоче місце |
відсутнє робоче місце |
||
569 |
388 |
176 |
5 |
159 |
63 |
96 |
0 |
2.6. Чисельність учасників освітнього процесу, охоплених працівниками психологічної служби
Загальна кількість здобувачів освіти |
||||||
закладів дошкільної освіти (всіх типів), осіб |
закладів загальної середньої освіти (всіх типів), осіб |
закладів позашкільної освіти, осіб |
закладів спеціалізованої освіти, осіб |
закладів професійної (професійно-технічної) освіти, осіб |
закладів фахової передвищої освіти, осіб |
закладів вищої освіти, осіб |
29412 |
148800 |
16317 |
0 |
7368 |
7837 |
0 |
ІІІ. Діяльність обласних навчально-методичних центрів/кабінетів/лабораторій психологічної служби у системі освіти України та науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ ім. Б.Грінченка м. Києва.
3.1. Заходи, організовані обласними кабінетами/центрами психологічної служби (загальна к-сть).
Методичні, інструктивно-методичні наради |
Семінари, вебінари |
Науково-практичні конференції |
Круглі столи |
Методичні об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів |
Школи молодих психологів та соціальних педагогів |
Школи професійного вдосконалення практичних психологів та соціальних педагогів |
Творчі групи (динамічні, інтервізійні, супервізійні, мобільні, фокус-групи) фахівців ПС |
Практикуми, тренінги |
Творчі майстерні, майстер-класи |
7 |
8 |
2 |
2 |
4 |
5 |
3 |
3 |
15 |
2 |
*Примітка:
1. Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» номінація «Корекційно-розвиткові програми» (було розглянуто 17 робіт, 1 переможець, 6 лауреатів, 10 учасників з 9 міст/районів/ОТГ).
2. Огляд моделей психолого-педагогічного супроводу особистості в кризових життєвих ситуаціях (було розглянуто 18 робіт, 9 переможців, 9 учасників, з 8 міст/районів/ОТГ).
3. Всеукраїнське моніторингове дослідження стану виконання у системі освіти законодавства щодо протидії торгівлі людьми, охоплено 98 учасників, підсумковий результат аналізу даних на рівні області: вивчення стану виконання у системі освіти законодавства щодо протидії торгівлі людьми в області.
4. Обласний конкурс для молоді на найкращий сценарій до соціального відеоролика про шкоду наркотиків в рамках виконання «Регіональної програми з профілактики правопорушень, протидії поширенню наркоманії, боротьби з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів в Донецькій області на 2019 – 2021 роки», з метою підвищення поінформованості молоді про шкоду, якої завдають наркотики, та протидії поширенню наркоманії (у співпраці з Головним управлінням Національної поліції в Донецькій області та за підтримки ПРООН) (було розглянуто 43 роботи від 33 учасників, 1 переможець).
5.Презентація досвіду на Одинадцятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті» (22 жовтня 2019 року, м. Київ).
6. Презентація досвіду впровадження шкільних служб порозуміння в закладах освіти Донецької області на форумі-практикумі «Шкільна служба порозуміння: досвід, партнерство та перспективи» (12 та 13 грудня 2019 року, м. Святогірськ ).
7.Курси підвищення кваліфікації на базі ДонІППО:
- «Оновлення діяльності методичної служби на шляху до Нової української школи» для керівників та методистів методичних служб (28 осіб);
- «Оновлення діяльності методичної служби на шляху до Нової української школи» для керівників та методистів методичних служб міст, районів, об’єднаних територіальних громад (16 осіб);
- «Новітні технології психологічного супроводу в контексті Нової української школи» для практичних психологів ЗЗСО (50 осіб);
- «Психологічний супровід інклюзивної освіти» для практичних психологів ЗЗСО, ЗДО та навчально-реабілітаційних центрів (24 особи);
- «Психологічний супровід особистості в кризових життєвих ситуаціях» для практичних психологів ЗЗСО та ЗДО.
3.2. Просвітницько-профілактична діяльність працівників психологічної служби у системі освіти (інформацію подають ті області, де діють зазначені служби/програми).
Шкільна служба порозуміння |
Профілактична програма «Школа і поліція»/ проект «Шкільний офіцер поліції» |
Інформаційно-освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова» |
Інші (назва програми) |
|||||||||||
к-сть психологів, які пройшли навчання |
к-сть тренінгів (медіацій/ кіл) |
к-сть шкільних служб порозуміння |
к-сть отримувачів послуг |
к-сть закладів освіти у яких впроваджується програма |
к-сть шкільних офіцерів поліції, закріплених за конкретними школами |
к-сть психологів/ соціальних педагогів, відповідальних за впровадження програми |
к-сть здобувачів освіти, охоплених програмою, осіб |
к-сть проведених заходів |
к-сть психологів, які впроваджують програму |
к-сть закладів |
к-сть отримувачів послуг |
к-сть психологів, які впроваджують програму |
к-сть закладів |
к-сть отримувачів послуг |
86 |
2160 |
103 |
32752 |
39 |
8 |
6 |
5303 |
143 |
70 |
70 |
4735 |
0 |
0 |
0 |
3.3. Тематика звернень до працівників психологічної служби
№ з/п |
Тематика звернень |
К-сть звернень |
|
до практичних психологів |
до соціальних педагогів |
||
З боку батьків |
|||
1. |
Труднощі у навчанні |
2327 |
523 |
2. |
Формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі |
1852 |
104 |
3. |
Підвищення мотивації учнів до навчання, проблеми шкільної неуспішності |
1646 |
476 |
4. |
Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини |
1907 |
237 |
5. |
Адаптація дитини до нового колективу |
2330 |
483 |
6. |
Асоціальні прояви у поведінці дітей |
978 |
385 |
7. |
Допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах |
257 |
188 |
8. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО |
509 |
429 |
9. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
634 |
770 |
10. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
525 |
500 |
11. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1915 |
1446 |
12. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
1010 |
260 |
13. |
Профілактика шкідливих звичок ( вживання наркотичних речовин, напоїв, що містять алкоголь, тютюнопаління тощо) |
619 |
470 |
14. |
Дитяча злочинність |
210 |
138 |
15. |
Торгівля людьми |
64 |
56 |
16. |
Домашнє насильство |
296 |
45 |
17. |
Булінг |
539 |
156 |
18. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
604 |
190 |
19. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
1467 |
597 |
20. |
Взаємовідносини в системі «педагоги-батьки» |
782 |
189 |
21. |
Професійне самовизначення учнів |
980 |
262 |
22. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
760 |
269 |
23. |
Суїцидальна поведінка дітей |
224 |
29 |
24. |
Обдаровані діти |
493 |
133 |
25. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
388 |
165 |
26. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
872 |
419 |
27. |
Інше, а саме: імпульсивна, агресивна поведінка; зайва вага; переживання кризових стресових станів, травматичні події; сімейні конфлікти; прояви небажаної поведінки в дитини з особливими освітніми потребами; проблеми виникнення мастурбації в дитини з особливими освітніми потребами; порушення мовлення, зняття емоційного напруження, організація спільного дозвілля під час карантину,режим дня, організація дистанційного навчання, питання взаємовідносин в родинах, які на межі розпаду; мотивація дітей до навчання в умовах дистанційної освіти. |
368 |
201 |
З боку педагогів |
|||
1. |
Асоціальні прояви у поведінці дітей |
1492 |
527 |
2. |
Адаптація дитини до нового колективу |
1560 |
342 |
3. |
Формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі |
921 |
56 |
4. |
Готовність до навчання та труднощі у навчанні |
1443 |
317 |
5. |
Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини |
1579 |
248 |
6. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО |
647 |
542 |
7. |
Допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах |
241 |
296 |
8. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
849 |
884 |
9. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
400 |
377 |
10. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1642 |
1230 |
11. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
1180 |
274 |
12. |
Професійне самовизначення учнів |
1004 |
304 |
13. |
Профілактика шкідливих звичок ( вживання наркотичних речовин, напоїв, що містять алкоголь, тютюнопаління) |
1236 |
677 |
14. |
«Професійне вигорання» педагогів |
1597 |
198 |
15. |
Формування здорового способу життя |
1038 |
594 |
16. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
887 |
317 |
17. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
2001 |
671 |
18. |
Домашнє насильство |
220 |
114 |
19. |
Булінг |
543 |
151 |
20. |
Мобінг |
162 |
30 |
21. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
1077 |
252 |
22. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
1019 |
243 |
23. |
Взаємовідносини в системі «педагоги-батьки» |
785 |
211 |
24. |
Суїцидальна поведінка дітей |
316 |
65 |
25. |
Обдаровані діти |
692 |
163 |
26. |
Дитяча злочинність |
310 |
221 |
27. |
Торгівля людьми |
152 |
50 |
28. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1342 |
628 |
29. |
Психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО, МАН тощо |
755 |
166 |
30. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
631 |
252 |
31. |
Інше, а саме:дитячі страхи, психологічний клімат педагогічного колективу; пошук позитивного подолання життєвих труднощів та особистих проблем; адаптація молодих спеціалістів; проблеми формування культурно-гігієнічних навичок у дитини з особливими освітніми потребами; прояви агресії, небажаної поведінки в дитини з особливими освітніми потребами; атестація педагогів, розвиток саморегуляції, як не піддавайтеся паніці, вікові кризи в житті дитини, самоорганізація під час дистанційного навчання. |
581 |
69 |
З боку дітей |
|||
1. |
Труднощі у навчанні |
1496 |
436 |
2. |
Самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій |
1388 |
376 |
3. |
Професійне самовизначення |
2500 |
712 |
4. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
599 |
297 |
5. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
666 |
886 |
6. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
263 |
378 |
7. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
752 |
708 |
8. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
805 |
235 |
9. |
Профілактика шкідливих звичок ( вживання наркотичних речовин, напоїв, що містять алкоголь, тютюнопаління) |
1742 |
479 |
10. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
896 |
152 |
11. |
Суїцидальні роздуми дітей |
461 |
73 |
12. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
1448 |
441 |
13. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
1688 |
395 |
14. |
Адаптація дитини до нового колективу |
1128 |
305 |
15. |
Відсутність мотивації до навчання |
1183 |
320 |
16. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
2201 |
605 |
17. |
Домашнє насильсво |
560 |
40 |
18. |
Булінг |
893 |
198 |
19. |
Психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО, МАН тощо |
1276 |
259 |
20. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
1839 |
243 |
21. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1454 |
389 |
22. |
Дитяча злочинність |
651 |
112 |
23. |
Торгівля людьми |
672 |
169 |
24. |
Інше, а саме: ціннісні орієнтації, самореалізація в житті; пошук позитивного подолання життєвих труднощів та особистих проблем; підвищена тривожність, страхи; тривале перебування у стані стресу, мотивація до навчання в умовах карантину. |
813 |
427 |
З боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості |
|||
1. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
218 |
236 |
2. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
348 |
658 |
3. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
89 |
74 |
4. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо-переміщених осіб |
188 |
269 |
5. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
149 |
55 |
6. |
Домашнє насильство |
39 |
32 |
7. |
Дитяча злочинність |
72 |
287 |
8. |
Торгівля людьми |
36 |
10 |
9. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
83 |
32 |
10. |
Булінг |
71 |
54 |
11. |
Професійне самовизначення |
251 |
114 |
12. |
Самовдосконалення, розвиток здібностей та компетенцій учнів |
121 |
41 |
13. |
Профілактика шкідливих звичок, залежностей та формування здорового способу життя |
190 |
417 |
14. |
Співпраця з органами виконавчої влади, неурядовими громадськими організаціями тощо (військові комісаріати, комісія у справах дітей, ЦСССДМ та інші) |
589 |
1177 |
15. |
Співпраця нацполіції та школи у сфері профілактики правопорушень |
374 |
377 |
16. |
Проведення спільних просвітницько-профілактичних заходів |
468 |
415 |
17. |
Суїцидальні тенденції серед дітей та підлітків |
54 |
14 |
18. |
Психологічна просвіта |
371 |
140 |
19. |
Інше, а саме: сімейні конфлікти. |
14 |
45 |
ІV. Зведені дані щодо роботи фахівців психологічної служби з дітьми.
Напрями роботи |
Індивідуальна діагностика, охоплено осіб |
Групова діагностика, соціально-психологічні/ педагогічні дослідження, охоплено осіб |
Консультування (індивідуальне), охоплено осіб |
Консультування (групове), охоплено осіб |
Профілактика (індивідуальна), охоплено осіб |
Профілактика (групова), охоплено осіб |
Корекційна (індивідуальна), охоплено осіб |
Корекційна (групова), охоплено осіб |
Навчальна діяльність (охоплено осіб) |
Проведення ділових ігор, тренінгів, охоплено осіб |
Зв’язки з громадськістю, охоплено осіб |
Просвіта, охоплено осіб |
Фахівці |
||||||||||||
Практичні психологи |
26734 |
102058 |
20118 |
49060 |
15643 |
84165 |
12077 |
51274 |
13695 |
45201 |
13593 |
110173 |
Соціальні педагоги |
3647 |
17366 |
7442 |
13275 |
4721 |
24687 |
1054 |
4741 |
2712 |
12306 |
8693 |
33974 |
4.1.Зведені дані, щодо роботи фахівців психологічної служби у з батьками та педагогами.
Напрями роботи |
Індивідуальна діагностика, охоплено осіб |
Групова діагностика, соціально-психологічні/ педагогічні дослідження, охоплено осіб |
Консультування (індивідуальне) охоплено осіб |
Консультування ( групове) охоплено осіб |
Профілактика (індивідуальна), охоплено осіб |
Профілактика (групова) охоплено осіб |
Корекційна (індивідуальна), охоплено осіб |
Корекційна (групова), охоплено осіб |
Навчальна діяльність (охоплено осіб) |
Проведення ділових ігор, тренінгів, охоплено осіб |
Зв’язки з громадськістю, охоплено осіб |
Просвіта, охоплено осіб |
Фахівці |
||||||||||||
З педагогами |
|
|
|
|
|
|
||||||
практичні психологи |
2461 |
8957 |
11376 |
12716 |
2354 |
10451 |
816 |
2333 |
1512 |
10510 |
2741 |
16338 |
соціальні педагоги |
510 |
1271 |
3277 |
3042 |
761 |
2395 |
161 |
348 |
494 |
2077 |
1132 |
4504 |
З батьками |
|
|
|
|
|
|
||||||
практичні психологи |
3961 |
13838 |
14216 |
28899 |
4042 |
28441 |
1941 |
2120 |
1268 |
10657 |
2627 |
64502 |
соціальні педагоги |
1171 |
2666 |
5414 |
4926 |
1441 |
5555 |
562 |
560 |
306 |
1701 |
1831 |
14101 |
4.2. Проведення факультативів, курсів, тренінгів.
Н/З № |
кількість закладів, в яких упроваджується програма |
Факультатив |
Гурток |
Тренінгова група |
Курси |
||||
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
||
1. |
2/1/5/3 |
«Психологія спілкування». І.Є.Хронюк |
243 |
«Основи психології», Романовська Д.Д., Зузак О.В. |
12 |
«Сімейна розмова». Кер. авт. кол. Панок В.Г.; авт. кол.: Вієвський А. М., Лепеха К. І., Лунченко Н. В., Луценко Ю. А., Острова В. Д., Сосновенко Н. В. |
103 |
«Кроки до порозуміння». |
79 |
2. |
2/15/4/1 |
«Цікава психологія». А.Л. Ціось. |
24 |
«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» |
293 |
«Психологія спілкування». І.Є.Хронюк |
114 |
«Людина і світ професій: комплекс навчальних програм» (для 8–9-х класів) |
45 |
3. |
11/5/2/1 |
«Сімейна розмова» Кер. авт. кол. Панок В.Г.; авт. кол.: Вієвський А. М., Лепеха К. І., Лунченко Н. В., Луценко Ю. А., Острова В. Д., Сосновенко Н. В. |
433 |
«Сімейна розмова» Кер. авт. кол. Панок В.Г.; авт. кол.: Вієвський А. М., Лепеха К. І., Лунченко Н. В., Луценко Ю. А., Острова В. Д., Сосновенко Н. В. |
166 |
«Розвиваючі ігри». О.Г.Луценко |
148 |
«Я - моє здоров'я - моє життя» |
28 |
4. |
23/1/1/1 |
«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе», Андрєєнкова В.Л., Левченко К. Б., Лунченко Н. В., Матвійчук М. М |
563 |
«Психологія особистісного вдосконалення». |
25 |
«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» Андрєєнкова В.Л., Левченко К. Б., Лунченко Н. В., Матвійчук М. М. |
17 |
«Знай та захищай свої права»( для учнів 7-9 класів), К.Б. Левченко |
13 |
5. |
3/2/18/2 |
«Ми та конфлікт», Н.М. Міщенко |
36 |
«Лідерство – запорука успіху». Г.Г.Ковгания, Д.В.Спіжева, Т.К.Окушко та ін |
31 |
«Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» АндрєєнковаВ.Л.,Левченко К.Б., Матвійчук М.М. |
410 |
«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» Авельцева Т.М., Гулевська-Черниш А.В. |
113 |
6. |
2/1/1/7 |
«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» Авельцева Т.М., Гулевська-Черниш А.В. |
35 |
«Медіакультура» (для учнів 9-11 класів), |
115 |
«СТОП-булінг» (для учнів 5-11 класів), Кацалап В.В., Савкова І.О. |
131 |
«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» (Електронний курс), |
82 |
7. |
1/1/20/2 |
«Моя майбутня професія: правила вибору» (курс за вибор), В.Г. Панок, О.В. Мельник, О.Л. Морін, Л.А. Гуцан, І.І. Ткачук |
109 |
«Цікава психологія». |
30 |
«Безпечний простір», Богданов С.О., Гніда Т.Б., Залеська О.В., Лунченко Н.В., Панок В.Г., Соловйова В.В |
370 |
«Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку» А.Заворотнюк |
108 |
8. |
1/1/1/1 |
«Настає час вибору». Сідляр Т.В., Свірчкова Н.В. |
25 |
«Вчимось жити разом» Т.В. Воронова, В.С. Пономаренко |
70 |
«Зупинись! Посміхнись!» |
137 |
«Аранжування особистості», Суворова А.В. |
49 |
9. |
1/2/4/3 |
«Профілактика шкідливих звичок», Г.Є.Челах, О.В.Медведєва |
88 |
«Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» АндрєєнковаВ.Л.,Левченко К.Б., Матвійчук М.М. |
37 |
«Будуємо майбутнє разом. Програма профілактики конфліктів та правопорушень серед учнівської молоді». |
649 |
«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» |
117 |
10. |
2/1/5/2 |
«Кроки до порозуміння» О.Пометун |
64 |
«Психологія» С.Кравець, Л.Романкова |
119 |
«Діти і війна. Техніки зцілення». |
150 |
«Сходинки до вершини «Я» |
63 |
11. |
1/1/7/1 |
«Вчись думати» (для учнів 5-6 класів), Глушко М.Г. |
120 |
«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», Петрочко Ж.В. |
16 |
«Вчимося жити разом» |
526 |
«Вчимося жити разом» |
98 |
12. |
1/0/3/1 |
«Життєва компетентність» (для учнів 10-11 класів), Вареник С.В. |
25 |
|
|
«Дорослішай на здоров’я» |
16 |
Сприяння просвітницькій роботі «Рівний рівному». |
72 |
13. |
1/0/1/1 |
Сприяння просвітницькій роботі «Рівний рівному». |
46 |
|
|
«Життєві навички для активного громадянства», |
42 |
«Уроки стійкого розвитку» (для учнів 8 класу), Програма ООН «Стратегія освіти для стійкого розвитку» (шведський проект в Україні) |
87 |
14. |
2/0/1/2 |
«Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку», А.В.Заворотнюк |
102 |
|
|
«Будь незалежним!», (профілактика вживання наркотиків серд учнів та студентської молоді), |
38 |
«Формування духовно-моральних цінностей» (для учнів 6-х класів), Л.І.Черноусова |
54 |
15. |
2/0/9/2 |
«Сходинки до вершини «Я», Костецька Н.М. |
26 |
|
|
«Базові навички медіатора/ медіаторки служби порозуміння |
217 |
«Психологія спілкування», І.Є.Хронюк |
88 |
16. |
1/0/1/1 |
«Я – моє здоров’я – моє життя» |
32 |
|
|
«Психологія спілкування» Н.Т.Сасюк |
7 |
«Розвиваючі ігри», |
158 |
17. |
2/0/1/3 |
«Основи самовизначення особистості», |
44 |
|
|
«Моє життя – мій вибір» |
10 |
«Життєві навички для активного громадянства», |
90 |
18. |
1/0/1/0 |
«Культура добросусідства», М.А.Араджионі |
76 |
|
|
«Вчимося керувати емоціями» Москаленко В.Т,Новохатня К.А. |
6 |
|
|
19. |
1/0/1/0 |
«Аранжування особистості» А.В.Суворова |
38 |
|
|
«Пізнай себе» Л.В.Доманська |
12 |
|
|
20. |
1/0/1/0 |
«Психологія спілкування», |
22 |
|
|
«Не смійся з мене: просвітницько-профілактична програма тренінгових занять» |
61 |
|
|
21. |
2/0/2/0 |
«Життєві навички для активного громадянства», |
200 |
|
|
«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція», Петрочко Ж.В. |
83 |
|
|
22. |
1/0/1/0 |
«Самопізнання та соціалізація підлітка» |
16 |
|
|
«Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфліктів з використанням медіації: соціально-педагогічний акцент» |
10 |
|
|
23. |
1/0/0/0 |
«Будуємо майбутнє разом» |
17 |
|
|
|
|
|
|
4.3 Вік працівників психологічної служби.
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
||||||||||||
Загальна к-сть |
з них: |
Загальна к-сть |
з них: |
||||||||||
до 30 |
31-40 |
41-50 |
51-54 |
55-60 |
понад 60 |
до 30 |
31-40 |
41-50 |
51-54 |
55-60 |
понад 60 |
||
563 |
101 |
217 |
167 |
39 |
23 |
16 |
155 |
29 |
51 |
37 |
14 |
14 |
10 |
В. о. директора КЗ ДНМЦ ПС ________________________ Наталя Вікторівна Лугінець
(050) 161-58-30 (підпис)
М.П.
Виконавці:
Скиба Ольга Юріївна, «27» травня 2020 р.
(050) 51-92-049,
Фахівці КЗ ДНМЦ ПС