Аналітична довідка щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України Донецької області у 2017-2018 н.р
УКРАЇНА
ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА рада
ДОНЕЦЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ СИСТЕМИ ОСВІТИ
84206, м. Дружківка, вул. Паризької Комуни, 56. E-mail: dnmcps@ukr.net
31.05.2018 № 01/01-104
Заступнику міністра
освіти і науки України
П.К. Хобзею
На виконання листа Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 №1/9-252 «Про підготовку аналітичної довідки щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України» Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти надає аналітичну довідку про діяльність психологічної служби системи Донецької області у 2017-2018 навчальному році.
В.о. директора Н.В. Лугінець
Додаток до листа КЗ ДНМЦ ПС
від 31.05.2018 № 01/02-104
Аналітична довідка щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України
Донецької області
у 2017 / 2018 н.р.
І. Загальні відомості про обласні навчально-методичні кабінети/центри психологічної служби у системі освіти та науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ ім. Б.Грінченка м. Києва.
1.1. Повна назва центру психологічної служби у системі освіти:
Департамент освіти і науки, комунальний заклад «Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти»
1.2. Юридична адреса центру, телефон (факс):
84206, м. Дружківка, вул. Паризької Комуни, 56.
E-mail: dnmcps@ukr.net
1.3. Підрозділи (якщо є):
Відділ практичної психології і соціальної роботи та відділ психолого-медико-педагогічної комісії
1.4. Директор (керівник) кабінету/центру психологічної служби у системі освіти (прізвище, ім’я, по батькові, контактний телефон, email):
Виконуюча обов’язки директора центру з 09.02.2018 року - Лугінець Наталя Вікторівна - +38(050)1615830 – kzdnmcps@ukr.net
ІІ. Діяльність обласних навчально-методичних кабінетів/центрів психологічної служби системи освіти та науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ ім. Б.Грінченка м. Києва.
2.1. Заходи, організовані обласними кабінетами психології/центрами психологічної служби (загальна к-сть).
Методичні, інструктивно-методичні наради |
Семінари, вебінари |
Науково-практичні конференції |
Круглі столи |
Методичні об'єднання практичних психологів та соціальних педагогів |
Школи молодих психологів та соціальних педагогів |
Школи професійного вдосконалення практичних психологів та соціальних педагогів |
Творчі групи (динамічні, інтервізійні, супервізійні, мобільні, фокус-групи) фахівців ПС |
Практикуми, тренінги |
Творчі майстерні, майстер-класи |
13 |
19 |
2 |
5 |
1 |
4 |
0 |
6 |
10 |
5 |
2.2. Заходи щодо збереження та зміцнення психічного здоров’я (загальна к-сть).
№ з/п |
Найменування заходу |
Загальна к-сть |
1. |
Семінари, вебінари, круглі столи |
918
|
2. |
Науково-практичні конференції |
58 |
3. |
Психологічна діагностика, моніторинг |
10883 |
4. |
Тренінги |
2069 |
6. |
Інформаційно-консультативні заходи (бесіди, консультування, оформлення куточків, виставок, стендів, висвітлення у ЗМІ) |
22341 |
7. |
Методичні розробки |
202 |
8. |
Інше, а саме: |
90 |
|
Фестиваль психотехнологій «Психологічна Донеччина» м. Покровськ |
1 |
Психофест (обласний захід) |
1 |
|
День психічного здоров’я |
1 |
|
Літні школи для підлітків щодо ЗСЖ та медіації |
7 |
|
Школа професійної майстерності |
5 |
|
Супервізійні зустрічі по впровадженню проекту «Підготовка вчителів до розвитку стресостійкості / життєстійкості у дітей у навчальному закладі» |
56 |
|
«Релаксаційні вправи та ігри, спрямовані на оптимізацію емоційно – вольової сфери педпрацівників, збереження та укріплення їхнього психологічного здоров'я» |
9 |
|
Проектна діяльність |
1 |
ІІІ. Розвиток психологічної служби системи освіти.
3.1. Забезпеченість кабінетами працівників психологічної служби.
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
||||||
к-сть посад |
з них: |
к-сть посад |
з них: |
||||
окреме приміщення (1-2 кабінети) |
суміщене робоче місце |
відсутнє робоче місце |
окреме приміщення (1-2 кабінети) |
суміщене робоче місце |
відсутнє робоче місце |
||
558 |
350 |
199 |
9 |
142 |
49 |
85 |
8 |
3.2. Забезпеченість обладнанням кабінетів практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти (загальна к-сть)[1]
№ з/п |
Найменування |
Кабінет практичного психолога |
Кабінет соціального педагога |
Кабінет практичного психолога / соціального педагога |
|
Загальна к-сть кабінетів |
350 |
49 |
120 |
1. |
Письмовий стіл |
366 |
43 |
155 |
2. |
Журнальний стіл |
102 |
3 |
34 |
3. |
Сейф або шафа, що замикається |
59 |
4 |
11 |
4. |
Стілець |
885 |
59 |
303 |
5. |
Крісло |
160 |
8 |
51 |
6. |
Шафа секційна для навчально-методичних матеріалів |
336 |
18 |
99 |
7. |
Шафа для одягу |
108 |
19 |
24 |
8. |
Фліп-чарт (магнітна дошка) |
101 |
5 |
23 |
9. |
Комп'ютер (з доступом до Інтернет-мережі) + ліцензоване програмне забезпечення |
110 |
15 |
37 |
10. |
Цифрова камера |
8 |
0 |
0 |
11. |
Багатофункціональний пристрій (принтер, сканер, ксерокс) |
41 |
5 |
29 |
12. |
Диктофон |
3 |
1 |
0 |
13. |
Переносний USB-накопичувач |
49 |
4 |
8 |
14 |
Телефон |
23 |
5 |
8 |
15 |
інше, а саме: |
|||
14. |
сухий міні-басейн із кульками |
2 |
||
15. |
магнітофон |
8 |
||
16. |
килим |
24 |
||
17. |
диван |
12 |
||
|
|
|||
з/п |
Найменування |
Навчальний психологічний кабінет |
||
|
Загальна к-сть навчальних кабінетів |
85 |
||
1. |
Стіл (парти) |
270 |
||
2. |
Стілець |
398 |
||
3. |
Фліп-чарт (магнітна дошка) |
67 |
||
4. |
Килим |
6 |
||
5. |
Мультимедійний комплекс (інтерактивна дошка, проектор, ноутбук) |
6 |
||
6. |
Інше, а саме: |
|
||
|
стіл/пісочна анімація |
12 |
||
|
диван |
6 |
||
|
комп’ютер |
1 |
||
|
настільний водопад |
1 |
||
|
ширма для лялькового театру |
1 |
||
|
акваріум |
1 |
3.3. Забезпеченість фахівцями психологічної служби.
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
||||||||||
місто |
село (селище) |
всього |
місто |
село (селище) |
всього |
||||||
нормативна потреба |
к-сть наявних ставок |
нормативна потреба |
к-сть наявних ставок |
нормативна потреба |
к-сть наявних ставок |
нормативна потреба |
к-сть наявних ставок |
нормативна потреба |
к-сть наявних ставок |
нормативна потреба |
к-сть наявних ставок |
609,25 |
384,8 |
191,75 |
61,25 |
801 |
446,05 |
296 |
97 |
89,5 |
5,25 |
385,5 |
102,25 |
3.4. Перспективи забезпечення на наступний навчальний рік закладів освіти працівниками психологічної служби. Перелік дій, які необхідно здійснити на рівні Міністерства освіти і науки України, області, району (міста).
На 2018-2019 навчальний рік планується:
- Введення ставок практичних психологів в закладах системи освіти, а саме:
- заклади дошкільної освіти (ясла-садок) - 2ставки;
- заклади дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу - 4 ставки;
- заклади загальної середньої освіти - 14 ставок;
- Введення ставок соціальних педагогів:
- заклади загальної середньої освіти - 2,75 ставки.
Перелік дій на рівні міста/району для покращення забезпечення навчальних закладів фахівцями психологічної служби:
На рівні Міністерства освіти і науки України:
- переглянути нормативи чисельності практичних психологів та соціальних педагогів
На рівні області:
- сприяти розвитку мережі психологічної служби в області (підготовка листів, наказів, проведення нарад, розгляд питань розвитку психологічної служби на колегіях обласного департаменту освіти і науки);
- сприяти забезпеченню ставками працівників психологічної служби відповідно до нормативної потреби.
На рівні міста (району):
- розглянути на колегіях питання про стан і розвиток психологічної служби в місті (районі);
- ввести посади практичних психологів і соціальних педагогів у навчальні заклади відповідно до потреб;
- ввести посади методистів (з відповідною фаховою освітою) у тих методичних кабінетах, відділах (управліннях) освіти райдержадміністрацій, міських рад, які не забезпечені даними спеціалістами (без довантажень);
Вкажіть причини незабезпеченості посадами фахівців психологічної служби:
- Напружена суспільно-політична ситуація в регіоні.
- Відсутність фахівців з відповідною освітою.
- Дефіцит фахівців в сільській місцевості.
- Велика нормативна чисельність учнів та педагогічних працівників на 1,0 ставку фахівця в навчальному закладі.
- Більшість малокомплектних шкіл в районі, в штатному розписі яких закладено ставки із навантаженням не більше 0,25 та 0,5
- Несприятливе транспортне сполучення міст та селищ, що робить неможливим залучення фахівців з міста.
- Низька оплата праці фахівців психологічної служби
Шляхи вирішення даного питання:
1. Робота мобільних груп практичних психологів району за якими наказом по відділу освіти закріплені освітні заклади та учасники освітнього процесу отримують психологічну допомогу за запитом
2.Тісна співпраця з гуманітарними організаціями, практичні психологи яких надають термінову психологічну допомогу учасникам освітнього процесу з виїздом до місця призначення.
3.5. Чисельність учасників освітнього процесу, охоплених працівниками психологічної служби у 2017/2018 н.р.
Загальна кількість здобувачів освіти |
||||||
закладів дошкільної освіти (всіх типів), осіб |
закладів загальної середньої освіти (всіх типів), осіб |
закладів позашкільної освіти, осіб |
міжшкільних ресурсних центрів (МНВК), осіб |
закладів професійної (професійно-технічної) освіти, осіб |
закладів фахової передвищої освіти, осіб |
закладів вищої освіти, осіб |
55338 |
155144 |
17324 |
127 |
4467 |
4964 |
|
3.6. Мережа обласних, районних (міських) кабінетів/центрів психологічної служби у системі освіти та методистів з психологічної служби районних (міських) методичних кабінетів відділів освіти у 2017/2018 н.р. [2]
Обласні центри психологічної служби системи освіти |
Районні/міські центри практичної психології і соціальної роботи |
Методисти, які відповідають за психологічну службу (РМК/ММК) |
Методисти ОТГ, які відповідають за психологічну службу |
Загальна кількість працівників психологічної служби |
|||||||||||||
ставок |
осіб |
вакансій |
центрів |
ставок |
осіб |
вакансій |
ставок |
осіб |
вакансій |
к-сть ОТГ |
ставок |
осіб |
вакансій |
практичних психологів |
соціальних педагогів |
методистів |
|
15 |
12 |
3,75 |
5 |
26,5 |
23 |
2,25 |
14,5 |
19 |
0,5 |
5 |
0 |
0 |
0 |
556 |
141 |
42 |
|
3.7. Кількість закладів освіти з інклюзивними групами і класами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у 2017/2018 н.р.[3]
Заклади дошкільної освіти |
Заклади загальної середньої освіти |
|||||||||
к-сть закладів |
к-сть груп |
к-сть осіб з особливими освітніми потребами |
к-сть асистентів вихователя |
к-сть практичних психологів |
к-сть закладів |
к-сть класів |
к-сть осіб з особливими освітніми потребами |
к-сть асистентів вчителя |
к-сть практичних психологів |
|
12 |
13 |
40 |
13 |
11 |
25 |
54 |
74 |
30 |
18 |
|
3.8. Просвітницько-профілактична діяльність працівників психологічної служби у системі освіти.[4]
Шкільна служба порозуміння |
Профілактична програма «Школа і поліція»/ проект «Шкільний офіцер поліції» |
Інформаційно-освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова» |
|||||||||
к-сть психологів, |
к-сть тренінгів |
к-сть шкільних |
к-сть отри |
к-сть ЗЗСО, |
к-сть |
к-сть |
к-сть |
к-сть прове |
к-сть |
к-сть закладів |
к-сть отри |
31 |
733 |
34 |
6924 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
82 |
81 |
2858 |
3.9. Чисельність практичних психологів закладів освіти усіх типів (відповідно до нормативів чисельності).
Тип закладу освіти |
Загальна к-сть закладів освіти |
К-сть закладів освіти, які забезпечені ПП |
К-сть закладів освіти, в яких ПП мають |
К-сть закладів освіти, які не забезпечені ПП |
К-сть ставок |
Нормативна потреба, ставок |
||||||||||||
1 ставку |
0,75 ставки |
0,5 ставки |
0,25 ставки |
|||||||||||||||
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
|
Заклади дошкільної освіти (ясла-садок) |
223 |
176 |
95 |
11 |
46 |
0 |
9 |
2 |
42 |
7 |
0 |
2 |
128 |
165 |
75,75 |
8 |
140,25 |
92,25 |
ЗДО (ясла-садок) компенсуючого типу (спеціальні та санаторні) |
12 |
0 |
12 |
0 |
14 |
0 |
0 |
0 |
5 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10,5 |
0 |
12 |
0 |
ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу |
95 |
1 |
58 |
1 |
27 |
1 |
4 |
0 |
20 |
0 |
1 |
0 |
37 |
0 |
50,3 |
1 |
95 |
1 |
ЗДО (дитячий будинок) інтернатного типу |
3 |
0 |
2 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
4 |
0 |
3 |
0 |
ЗДО (центр розвитку дитини) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Заклади загальної середньої освіти |
274 |
218 |
212 |
83 |
64 |
10 |
48 |
5 |
104 |
45 |
4 |
11 |
62 |
135 |
157,25 |
48,25 |
173 |
85,5 |
Заклади спеціалізованої освіти (спеціалізовані школи, школи-інтернати, ліцеї, коледжі) |
28 |
0 |
27 |
0 |
21 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
26 |
0 |
28 |
0 |
Школи-інтернати для дітей, які потребують соціальної допомоги |
3 |
0 |
3 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
3 |
0 |
Спеціальні школи (інтернати) для дітей, які потребують корекції фіз. та/або роз. розвитку |
9 |
3 |
9 |
3 |
7 |
3 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
8 |
3 |
9 |
3 |
Навчально-реабілітаційні центри для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Санаторні школи з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування |
4 |
0 |
4 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
4 |
0 |
Школи соціальної реабілітації для дітей, які потребують особливих умов виховання |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Вечірні (змінні) школи |
5 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
1 |
0 |
5 |
0 |
Заклади позашкільної освіти |
54 |
9 |
12 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
0 |
0 |
42 |
9 |
11 |
0 |
54 |
9 |
Міжшкільні ресурсні центри (МНВК) |
2 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
2 |
0 |
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти |
45 |
0 |
19 |
0 |
17 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
26 |
0 |
18 |
0 |
45 |
0 |
Заклади фахової передвищої освіти |
36 |
0 |
12 |
0 |
9 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
24 |
0 |
15 |
0 |
36 |
0 |
Заклади вищої освіти |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Всього: |
793 |
408 |
467 |
99 |
224 |
14 |
61 |
7 |
188 |
52 |
5 |
13 |
326 |
309 |
384,8 |
61,25 |
609,25 |
191,75 |
3.10. Чисельність соціальних педагогів закладів освіти усіх типів (відповідно до нормативів чисельності).
Тип закладу освіти |
Загальна к-сть закладів освіти |
К-сть закладів освіти, які забезпечені СП |
К-сть закладів освіти, в яких ПП мають |
К-сть закладів освіти, які не забезпечені СП |
К-сть ставок |
Нормативна потреба, ставок |
||||||||||||
1 ставку |
0,75 ставки |
0,5 ставки |
0,25 ставки |
|||||||||||||||
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
|
Заклади дошкільної освіти (ясла-садок) |
223 |
176 |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
0 |
0 |
ЗДО (ясла-садок) компенсуючого типу (спеціальні та санаторні) |
12 |
0 |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
0 |
0 |
ЗДО (ясла-садок) комбінованого типу |
95 |
1 |
|
|
2 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
0 |
0 |
ЗДО (дитячий будинок) інтернатного типу |
3 |
0 |
3 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
3 |
0 |
ЗДО (центр розвитку дитини) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Заклади загальної середньої освіти |
302 |
218 |
95 |
9 |
25 |
0 |
19 |
0 |
43 |
4 |
3 |
1 |
207 |
209 |
68,5 |
4,25 |
191 |
85,5 |
Заклади спеціалізованої освіти (спеціалізовані школи, школи-інтернати, ліцеї, коледжі) |
0 |
0 |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Школи-інтернати для дітей, які потребують соціальної допомоги |
3 |
0 |
3 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
3 |
0 |
Спеціальні школи (інтернати) для дітей, які потребують корекції фіз. та/або роз. розвитку |
9 |
3 |
4 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
5 |
3 |
3 |
0 |
9 |
3 |
Навчально-реабілітаційні центри для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Санаторні школи з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування |
4 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
1 |
0 |
4 |
0 |
Школи соціальної реабілітації для дітей, які потребують особливих умов виховання |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
Вечірні (змінні) школи |
5 |
0 |
1 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
4 |
0 |
1 |
0 |
5 |
0 |
Заклади позашкільної освіти |
54 |
9 |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
0 |
0 |
Міжшкільні ресурсні центри (МНВК) |
2 |
0 |
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
0 |
0 |
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти |
45 |
0 |
14 |
0 |
12 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
31 |
0 |
13 |
0 |
45 |
0 |
Заклади фахової передвищої освіти |
36 |
0 |
4 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
1 |
0 |
0 |
0 |
32 |
0 |
4 |
0 |
36 |
0 |
Заклади вищої освіти |
|
|
|
|
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
Всього: |
793 |
408 |
125 |
9 |
57 |
0 |
21 |
0 |
50 |
4 |
3 |
1 |
282 |
213 |
97 |
5,25 |
296 |
89,5 |
ІV. Тематика звернень до працівників психологічної служби у 2017/2018 н.р.
№ з/п |
Тематика звернень |
К-сть звернень |
|
до практичних психологів |
до соціальних педагогів |
||
З боку батьків |
|||
1. |
Готовність дітей до навчання та труднощі у навчанні |
4299 |
305 |
2. |
Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини |
3818 |
567 |
3. |
Асоціальні прояви у поведінці дітей |
2039 |
461 |
4. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
1942 |
747 |
5. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
678 |
392 |
6. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
654 |
195 |
7. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1661 |
884 |
8. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
809 |
59 |
9. |
Профілактика шкідливих звичок, залежностей та формування здорового способу життя |
1336 |
1207 |
10. |
Адаптація дитини до нового колективу |
2965 |
583 |
11. |
Дитячі страхи |
1141 |
109 |
12. |
Дитяча злочинність |
677 |
384 |
13. |
Торгівля людьми |
175 |
18 |
14. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
1910 |
329 |
15. |
Шкільний булінг |
676 |
125 |
16. |
Формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі |
2987 |
95 |
17. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
1602 |
95 |
18. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
2498 |
172 |
19. |
Взаємовідносини в системі «педагоги-батьки» |
1798 |
73 |
20. |
Домашнє насилля |
200 |
29 |
21. |
Професійне самовизначення учнів |
3120 |
268 |
22. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
1582 |
296 |
23. |
Суїцидальна поведінка дітей |
207 |
17 |
24. |
Шляхи підвищення мотивації учнів до навчання, проблеми шкільної неуспішності |
1726 |
148 |
25. |
Обдаровані діти |
705 |
123 |
26. |
Проблеми лідерства у колективі |
725 |
86 |
27. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
987 |
108 |
28. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1244 |
308 |
|
Інше, а саме: |
208 |
0
|
З боку педагогів |
|||
1. |
Асоціальні прояви у поведінці дітей |
1036 |
199 |
2. |
Адаптація дитини до нового колективу |
1687 |
226 |
3. |
Формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі |
1516 |
57 |
4. |
Готовність до навчання та труднощі у навчанні |
1459 |
139 |
5. |
Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини |
1055 |
95 |
6. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
498 |
253 |
7. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
624 |
403 |
8. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
404 |
213 |
9. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1291 |
791 |
10. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
982 |
61 |
11. |
Професійне самовизначення учнів |
676 |
84 |
12. |
Психологічний клімат педагогічного колективу |
792 |
61 |
13. |
«Професійне вигорання» педагогів |
1221 |
60 |
14. |
Профілактика шкідливих звичок, залежностей та формування здорового способу життя |
1025 |
308 |
15. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
904 |
146 |
16. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
1186 |
215 |
17. |
Шкільний булінг |
507 |
57 |
18. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
970 |
124 |
19. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
1092 |
71 |
20. |
Взаємовідносини в системі «педагоги-батьки» |
924 |
97 |
21. |
Домашнє насилля |
132 |
18 |
22. |
Суїцидальна поведінка дітей |
176 |
19 |
23. |
Дитячі страхи |
577 |
53 |
24. |
Обдаровані діти |
610 |
53 |
25. |
Дитяча злочинність |
350 |
56 |
26. |
Торгівля людьми |
138 |
15 |
27. |
Проблеми лідерства у колективі |
638 |
98 |
28. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1007 |
179 |
29. |
Психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО, МАН тощо |
1437 |
70 |
30. |
Психологічна просвіта |
1845 |
130 |
31. |
Адаптація молодих спеціалістів |
433 |
78 |
32. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
393 |
61 |
|
Інше, а саме: |
316 |
0 |
|
|
|
|
З боку дітей |
|||
1. |
Самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій |
6692 |
572 |
2. |
Професійне самовизначення |
6141 |
431 |
3. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
1853 |
484 |
4. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
1586 |
277 |
5. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
860 |
60 |
6. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
2005 |
208 |
7. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
649 |
93 |
8. |
Профілактика шкідливих звичок, залежностей та формування здорового способу життя |
5166 |
256 |
9. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
1657 |
207 |
10. |
Суїцидальні роздуми дітей |
234 |
39 |
11. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
2438 |
258 |
12. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
3482 |
336 |
13. |
Домашнє насилля |
1455 |
27 |
14. |
Адаптація дитини до нового колективу |
2983 |
178 |
15. |
Відсутність мотивації до навчання |
2867 |
84 |
16. |
Розвиток творчих здібностей |
2726 |
270 |
17. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
5946 |
262 |
18. |
Шкільний булінг |
2028 |
168 |
19. |
Психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО, МАН тощо |
2018 |
124 |
20. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
3109 |
135 |
21. |
Ціннісні орієнтації, самореалізація в житті |
5965 |
296 |
22. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
5051 |
296 |
23. |
Дитяча злочинність |
3446 |
79 |
24. |
Торгівля людьми |
699 |
27 |
|
Інше, а саме: |
5 |
0 |
|
|
|
|
З боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості |
|||
1. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
216 |
110 |
2. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
231 |
100 |
3. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
99 |
30 |
4. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо-переміщених осіб |
179 |
46 |
5. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
179 |
34 |
6. |
Домашнє насилля |
63 |
30 |
7. |
Дитяча злочинність |
111 |
29 |
8. |
Торгівля людьми |
19 |
5 |
9. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
61 |
20 |
10. |
Шкільний булінг |
67 |
27 |
11. |
Професійне самовизначення |
210 |
70 |
12. |
Самовдосконалення, розвиток здібностей та компетенцій учнів |
88 |
17 |
13. |
Профілактика шкідливих звичок, залежностей та формування здорового способу життя |
275 |
69 |
14. |
Співпраця з органами виконавчої влади, неурядовими громадськими організаціями тощо (військові комісаріати, комісія у справах дітей, ЦСССДМ та інші) |
454 |
255 |
15. |
Співпраця нацполіції та школи у сфері профілактики правопорушень |
208 |
156 |
16. |
Проведення спільних просвітницько-профілактичних заходів |
281 |
142 |
17. |
Суїцидальні тенденції серед дітей та підлітків |
35 |
13 |
18. |
Психологічна просвіта |
211 |
43 |
|
Інше, а саме: |
0 |
0 |
V. Зведені дані по роботі фахівців психологічної служби у 2017/2018 н.р. (за напрямами та категоріями)
5.1. З дітьми:
Напрями роботи
Фахівці |
Індивідуальна діагностика, охоплено осіб |
Групова діагностика, соціально-психологічні/ педагогічні дослідження, |
Консультаційна робота (індивідуальна/ групова), |
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (індивідуальна), |
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (групова), |
Проведення ділових ігор, тренінгів, |
Освітня діяльність, охоплено осіб |
Просвіта, |
практичні психологи |
67300 |
174051 |
106644 |
30271 |
109645 |
50823 |
7528 |
149697 |
соціальні педагоги |
8882 |
34278 |
35538 |
|
31945 |
15221
|
855 |
43160 |
5.2. З батьками та педагогами:
Напрями роботи
Фахівці |
Індивідуальна діагностика, охоплено осіб |
Групова діагностика, соціально-психологічні/педагогічні дослідження, охоплено осіб |
Консультаційна робота (індивідуальна/групова), охоплено осіб |
Проведення ділових ігор, тренінгів, |
Просвіта, |
Зв’язки з громадськістю[5], охоплено осіб |
З батьками |
||||||
практичні психологи |
9911 |
31336 |
54914 |
23459 |
74657 |
257 |
соціальні педагоги |
1220 |
4110 |
9408 |
3235 |
14828 |
347 |
З педагогами |
||||||
практичні психологи |
4993 |
13858 |
31606 |
22627 |
32926 |
|
соціальні педагоги |
743 |
2560 |
5956 |
3491 |
13219 |
|
В.о. директора Н.В. Лугінець
0501615830 підпис
М.П. «______» ________________ 2018 р.
Виконавці:
методисти КЗ ДНМЦ ПС
0988234388
[1] Окрім практичних психологів і соціальних педагогів, які мають суміщене робоче місце з іншими педагогами
[2] Вкажіть причини незабезпеченості посадами фахівців психологічної служби та шляхи їх вирішення (у довільній формі після таблиці).
[3] Окрім закладів освіти компенсуючого типу, спеціальних шкіл (інтернатів), навчально-реабілітаційних центрів для дітей з особливими освітніми потребами, санаторних шкіл з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування.
[4] Інформацію подають ті області, де діють зазначені служби/програми.
[5] Відвідування учнів (дітей) вдома, бесіди з батьками, обстеження житлово-побутових умов, складання акту обстеження, відвідування батьків за місцем роботи, вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування, участь у судових засіданнях, взаємодія з недержавними громадськими організаціями.