Аналітична довідка щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України Донецької області у 2018-2019 н.р.
Додаток
до листа КЗ ДНМЦ ПС
від 27.05.2019 №01/01-103
Аналітична довідка
щодо діяльності психологічної служби у системі освіти України
Донецької області
у 2018/2019н.р.
І. Загальні відомості про обласні навчально-методичні центри∕кабінети/лабораторії психологічної служби у системі освіти та науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ ім. Б.Грінченка м. Києва.
1.1. Повна назва центру психологічної служби у системі освіти:
___Комунальний заклад «Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти» (далі – Центр) ________________________________________________________________________________________________________________________
1.2. Юридична адреса центру, телефон:
_84116, Україна, Донецька область, м. Слов’янськ, вул. Батюка, б. 20_____________________________________________________________
Електронна адреса: dnmcps@ukr.net, (050) 161-58-30___________________________________________________________________________
Сайт: https://dnmcps.com.ua/ (функціонує з 10.09.2018 року)___________________________________________________________________
1.3. Підрозділи (якщо є):
__З 26.11.2018 р. зі структури Центру було виведено відділ психолого-медико-педагогічної консультації на підставі листа Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 01.11.2018 р. №387/163-18-ОД у зв’язку зі створенням на базі Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (далі – ДОІППО) структурногопідрозділу «Ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти» (підстава: п.3.3.9. Статуту ДОІППО, рішення Вченої ради ДОІППО від 11.06.2018 р. протокол №2, лист ДОІППО від 14.11.2018 р. №1174/01).________________________________________________________________________________________________________________
1.4. Керівник (директор) центру∕кабінету/лабораторії психологічної служби у системі освіти (прізвище, ім’я, по батькові, контактний телефон, email):
В. о. директора КЗ ДНМЦ ПС – Лугінець Наталя Вікторівна___________________________________________________________________
Контактний номер телефону – +38(050) 161-58-30______________________________________________________________________________
Електронна адреса: dnmcps@ukr.net__________________________________________________________________________________________
Завідувач відділу відділу соціально-психологічного супроводу розвитку особистості ДонІППО – Зарицький Олексій Олексійович
Контактний телефон: - + 38(050)-16-95-846
Електронна адреса: zarickiia@gmail.com
II. Розвиток психологічної служби у системі освіти.
2.1. Мережа обласних/районних (міських) навчально-методичних центрів∕ кабінетів/ лабораторій психологічної служби у системі освіти у 2018/2019 н. р.
Обласні навчально-методичні центри∕ кабінети/лабораторії психологічної служби у системі освіти |
Районні/міські центри практичної психології і соціальної роботи |
Методисти, які відповідають за психологічну службу (РМК/ММК) |
Методисти ОТГ, які відповідають за психологічну службу |
Загальна кількість працівників психологічної служби |
||||||||||||
Ставок1 |
осіб |
вакансій |
Центрів2 |
ставок |
осіб |
вакансій |
ставок |
осіб |
вакансій |
к-сть ОТГ |
ставок |
осіб |
вакансій |
практичних психологів |
соціальних педагогів |
методистів |
13 |
9 |
3,75 |
4 |
14,5 |
11 |
3 |
15,5 |
16 |
3 |
5 |
0 |
0 |
0 |
560 |
153 |
30 |
1У зв’язку з реорганізацією Центру та виведенням відділу психолого-медико-педагогічної консультації зі структури Центу (п. 1.3), кількість ставок у Центрі зменшилась на 5 ( у порівнянні з 2017-2018 н. р.).
2На початку 2018-2019 навчального року у м. Краматорськ Донецької області міський центр практичної психології та соціальної роботи був розформований, згідно наказу Краматорської міської ради управління освіти від 31.08.18р. №91-к практичні психологи центру ППСР були переведені у заклади освіти, у зв’язку із клопотанням завідуючої методичного кабінету були внесені зміни до штатного розпису методичного кабінету та введена ставка методиста з психологічної служби та інклюзивної освіти (наказ Краматорської МР УО від 30.10.18 №121-к).
Причини незабезпеченості посадами фахівців психологічної служби:
- Недостатнє фінансування відділів освіти міст, районів, ОТГ Донецької області.
- У штатних розписах деяких відділів освіти не передбачені посади методистів, які відповідають за психологічну службу в місті, районі, ОТГ.
- Напружена суспільно-політична ситуація в регіоні.
- Відсутність фахівців з відповідною освітою.
- Зменшення кількості шкіл в районах, ОТГ, більшість з яких є малокомплектними, в штатному розписі яких закладено ставки із навантаженням не більше 0,25 та 0,5.
- Дефіцит фахівців в сільській місцевості.
- Велика нормативна чисельність здобувачів освіти на 1,0 ставку фахівця психологічної служби в закладі освіти.
- Несприятливе транспорте сполучення міст та селищ, що унеможливлює залучення фахівців з міста.
- Низька оплата праці фахівців психологічної служби.
Шляхи вирішення даного питання
- Офіційні звернення, клопотання до місцевих органів виконавчої влади щодо необхідності введення ставок методистів, практичних психологів та соціальних педагогів.
- Співпраця фахівців психологічної служби з центрами зайнятості у своїх районах, ОТГ.
- Посилення популяризації щодо діяльності психологічної служби в містах, районах, ОТГ Донецької області (збільшення друкованих статей фахівцями психологічної служби, розміщення інформації на сайтах та у соціальних мережах тощо).
- Робота мобільних груп практичних психологів, за якими, наказом по відділам освіти, закріплені освітні заклади, в яких учасники освітнього процесу отримують психологічну допомогу за запитом.
- Співпраця з гуманітарними організаціями, практичні психологи яких надають першу психологічну допомогу учасникам освітнього процесу з виїздом до місця призначення.
2.2. Забезпеченість закладів освіти фахівцями психологічної служби у 2018/2019 н. р. |
|||||||||||||||
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
||||||||||||||
місто |
село (селище) |
всього |
місто |
село (селище) |
всього |
||||||||||
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
норма-тивна потреба |
к-сть наявних ставок |
|
|||
555,75 |
403,5 |
176,25 |
56,25 |
732 |
459,75 |
284,25 |
110,25 |
72,5 |
13 |
356,75 |
123,25 |
|
|||
2.3. Чисельність практичних психологів закладів освіти (відповідно до нормативів чисельності) у 2018/2019 н. р.
Тип закладу освіти |
Загальна к-сть закладів освіти |
К-сть закладів освіти, які забезпечені ПП |
К-сть закладів освіти, в яких ПП мають |
К-сть закладів освіти, які не забезпечені ПП |
К-сть ставок |
Нормативна потреба, ставок |
||||||||||||
1 ставку |
0,75 ставки |
0,5 ставки |
0,25 ставки |
|||||||||||||||
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
|
Заклади дошкільної освіти (всіх типів) |
324 |
159 |
190 |
12 |
94 |
1 |
15 |
2 |
64 |
8 |
17 |
1 |
134 |
147 |
155,5 |
8 |
231,5 |
74,25 |
Заклади загальної середньої освіти (всіх типів) |
313 |
194 |
261 |
73 |
96 |
15 |
49 |
6 |
113 |
32 |
3 |
20 |
52 |
121 |
201 |
46,25 |
212,25 |
95 |
Заклади позашкільної освіти |
40 |
4 |
11 |
0 |
8 |
0 |
0 |
0 |
3 |
0 |
0 |
0 |
29 |
4 |
9,5 |
0 |
40 |
4 |
Заклади спеціалізованої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти |
38 |
1 |
21 |
1 |
21 |
1 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
17 |
0 |
23 |
1 |
38 |
1 |
Заклади фахової передвищої освіти |
34 |
2 |
13 |
1 |
11 |
1 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
21 |
1 |
14,5 |
1 |
34 |
2 |
Заклади вищої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Всього: |
749 |
360 |
496 |
87 |
230 |
18 |
64 |
8 |
182 |
40 |
20 |
21 |
253 |
273 |
403,5 |
56,25 |
555,75 |
176,25 |
2.4. Чисельність соціальних педагогів закладів освіти (відповідно до нормативів чисельності) у 2018/2019 н. р.
Тип закладу освіти |
Загальна к-сть закладів освіти |
К-сть закладів освіти, які забезпечені СП |
К-сть закладів освіти, в яких СП мають |
К-сть закладів освіти, які не забезпечені СП |
К-сть ставок |
Нормативна потреба, ставок |
||||||||||||
1 ставку |
0,75 ставки |
0,5 ставки |
0,25 ставки |
|||||||||||||||
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
місто |
село |
|
Заклади дошкільної освіти (всіх типів) |
324 |
159 |
6 |
0 |
3 |
0 |
1 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
318 |
159 |
5,75 |
0 |
5,25 |
2 |
Заклади загальної середньої освіти (всіх типів) |
313 |
194 |
111 |
9 |
31 |
0 |
23 |
1 |
53 |
8 |
4 |
0 |
202 |
185 |
82 |
11,5 |
207 |
67,5 |
Заклади позашкільної освіти |
40 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
40 |
4 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Заклади спеціалізованої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Заклади професійної (професійно-технічної) освіти |
38 |
1 |
20 |
0 |
18 |
0 |
0 |
0 |
2 |
0 |
0 |
0 |
18 |
1 |
20 |
0 |
38 |
1 |
Заклади фахової передвищої освіти |
34 |
2 |
2 |
1 |
1 |
0 |
0 |
0 |
1 |
1 |
0 |
0 |
32 |
1 |
2,5 |
1,5 |
34 |
2 |
Заклади вищої освіти |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Всього: |
749 |
360 |
139 |
10 |
53 |
0 |
24 |
1 |
58 |
9 |
4 |
0 |
610 |
350 |
110,25 |
13 |
284,25 |
72,5 |
2.5. Забезпеченість кабінетами працівників психологічної служби у 2018/2019 н. р.
Практичні психологи |
Соціальні педагоги |
||||||
к-сть посад |
з них: |
к-сть посад |
з них: |
||||
окреме приміщення (1-2 кабінети) |
суміщене робоче місце |
відсутнє робоче місце |
окреме приміщення (1-2 кабінети) |
суміщене робоче місце |
відсутнє робоче місце |
||
578 |
387 |
180 |
11 |
153 |
56 |
95 |
2 |
2.6. Чисельність учасників освітнього процесу, охоплених працівниками психологічної служби у 2018/2019 н.р.
Загальна кількість здобувачів освіти |
||||||
закладів дошкільної освіти (всіх типів), осіб |
закладів загальної середньої освіти (всіх типів), осіб |
закладів позашкільної освіти, осіб |
закладів спеціалізованої освіти, осіб |
закладів професійної (професійно-технічної) освіти, осіб |
закладів фахової передвищої освіти, осіб |
закладів вищої освіти, осіб |
31693 |
137050 |
10305 |
0 |
7141 |
7121 |
0 |
ІІІ. Діяльність обласних навчально-методичних центрів/кабінетів/лабораторій психологічної служби у системі освіти України та науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи ІППО КУ ім. Б.Грінченка м. Києва.
3.1. Заходи, організовані обласними кабінетами/центрами психологічної служби (загальна к-сть).
Методичні, інструктивно-методичні наради |
Семінари, вебінари |
Науково-практичні конференції |
Круглі столи |
Методичні об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів |
Школи молодих психологів та соціальних педагогів |
Школи професійного вдосконалення практичних психологів та соціальних педагогів |
Творчі групи (динамічні, інтервізійні, супервізійні, мобільні, фокус-групи) фахівців ПС |
Практикуми, тренінги |
Творчі майстерні, майстер-класи |
5 |
11 |
1 |
1 |
4 |
4 |
0 |
2 |
6 |
2 |
*Примітка: Курси підвищення кваліфікації - 5:
очно-дистанційні для практичних психологів - 1 (26 осіб);
очні для практичних психологів - 3 (58 осіб);
очні для соціальних педагогів - 1 (14 осіб)
3.2. Просвітницько-профілактична діяльність працівників психологічної служби у системі освіти у 2018/2019 н.р.(інформацію подають ті області, де діють зазначені служби/програми).
Шкільна служба порозуміння |
Профілактична програма «Школа і поліція»/ проект «Шкільний офіцер поліції» |
Інформаційно-освітня протиалкогольна програма «Сімейна розмова» |
Інші (назва програми) |
||||||||||||
к-сть психологів, які пройшли навчання |
к-сть тренінгів (медіацій/ кіл) |
к-сть шкільних служб порозуміння |
к-сть отримувачів послуг |
к-сть ЗЗСО, у яких впроваджується програма |
к-сть шкільних офіцерів поліції, закріплених за конкретними школами |
к-сть психологів/ соціальних педагогів, відповідальних за впровадження програми |
к-сть здобувачів освіти, охоплених програмою |
к-сть проведених заходів |
к-сть психологів, які впроваджують програму |
к-сть закладів |
к-сть отримувачів послуг (дітей, батьків) |
к-сть психологів, які впроваджують програму |
к-сть закладів |
к-сть отримувачів послуг |
|
59 |
1426 |
62 |
15050 |
14 |
17 |
8 |
5503 |
1427 |
74 |
75 |
5361 |
0 |
0 |
0 |
|
3.3. Тематика звернень до працівників психологічної служби у 2018/2019 н. р.
№ з/п |
Тематика звернень |
К-сть звернень |
|
практичних психологів |
соціальних педагогів |
||
З боку батьків |
|||
1. |
Труднощі у навчанні |
3217 |
592 |
2. |
Формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі |
2078 |
154 |
3. |
Шляхи підвищення мотивації учнів до навчання, проблеми шкільної неуспішності |
2002 |
495 |
4. |
Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини |
2204 |
282 |
5. |
Адаптація дитини до нового колективу |
2140 |
697 |
6. |
Асоціальні прояви у поведінці дітей |
1558 |
1109 |
7. |
Допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах |
539 |
195 |
8. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО |
582 |
330 |
9. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
974 |
956 |
10. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
1226 |
453 |
11. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1590 |
639 |
12. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
842 |
219 |
13. |
Профілактика залежностей (адиктивна поведінка) |
735 |
663 |
14. |
Профілактика шкідливих звичок ( вживання наркотичних речовин, напоїв що містять алкоголь, тютюнопаління) |
815 |
387 |
15. |
Дитяча злочинність |
535 |
655 |
16. |
Торгівля людьми |
265 |
24 |
17. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
1515 |
269 |
18. |
Домашнє насильство |
129 |
92 |
19. |
Булінг |
535 |
155 |
20. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
2137 |
218 |
21. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
2231 |
333 |
22. |
Взаємовідносини в системі «педагоги-батьки» |
759 |
167 |
23. |
Професійне самовизначення учнів |
1838 |
334 |
24. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
1528 |
243 |
25. |
Суїцидальна поведінка дітей |
259 |
101 |
26. |
Обдаровані діти |
682 |
118 |
27. |
Проблеми лідерства у колективі |
742 |
215 |
28. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
677 |
151 |
29. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1279 |
850 |
30. |
Інше, а саме: емоційні проблеми дитини, переживання кризових станів; дитячі страхи; супровід дитини на індивідуальному навчанні; соціально-правові питання; оздоровлення та відпочинок; сімейні конфлікти; розвиток пізнавальних процесів дитини тощо. |
60 |
60 |
З боку педагогів |
|||
1. |
Асоціальні прояви у поведінці дітей |
1858 |
863 |
2. |
Адаптація дитини до нового колективу |
1868 |
494 |
3. |
Формування психологічної готовності дошкільників до навчання в школі |
805 |
62 |
4. |
Готовність до навчання та труднощі у навчанні |
1078 |
214 |
5. |
Вікові та індивідуальні особливості розвитку, проблеми самооцінки дитини |
1333 |
186 |
6. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО |
1055 |
844 |
7. |
Допомога дітям та сім’ям, які постраждали у військових конфліктах |
942 |
542 |
8. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
953 |
868 |
9. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
381 |
195 |
10. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1153 |
528 |
11. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
1232 |
585 |
12. |
Професійне самовизначення учнів |
680 |
164 |
13. |
Профілактика залежностей (адиктивна поведінка) |
678 |
228 |
14. |
Профілактика шкідливих звичок ( вживання наркотичних речовин, напоїв що містять алкоголь, тютюнопаління) |
1295 |
615 |
15. |
Психологічний клімат педагогічного колективу |
712 |
157 |
16. |
«Професійне вигорання» педагогів |
1173 |
267 |
17. |
Формування здорового способу життя |
1069 |
244 |
18. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
1076 |
476 |
19. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
2110 |
811 |
20. |
Домашнє насильство |
294 |
94 |
21. |
Булінг |
601 |
157 |
22. |
Мобінг |
152 |
52 |
23. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
1120 |
271 |
24. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
879 |
390 |
25. |
Взаємовідносини в системі «педагоги-батьки» |
645 |
129 |
26. |
Суїцидальна поведінка дітей |
274 |
24 |
27. |
Дитячі страхи |
478 |
97 |
28. |
Обдаровані діти |
905 |
240 |
29. |
Дитяча злочинність |
303 |
104 |
30. |
Торгівля людьми |
277 |
34 |
31. |
Проблеми лідерства у колективі |
716 |
172 |
32. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1821 |
1026 |
33. |
Психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО, МАН тощо |
1038 |
162 |
34. |
Психологічна просвіта |
1989 |
317 |
35. |
Адаптація молодих спеціалістів |
364 |
36 |
36. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
685 |
344 |
37. |
Інше, а саме: супровід дитини на індивідуальному навчанні, психологічна підтримка педагогів в умовах НУШ; соціально-правові питання; складання соціальних паспортів; особисті питання; оздоровлення дітей тощо |
52 |
36 |
З боку дітей |
|||
1. |
Труднощі у навчанні |
2338 |
432 |
2. |
Самовдосконалення, розвиток власних здібностей і компетенцій |
2301 |
575 |
2. |
Професійне самовизначення |
3513 |
1125 |
3. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
826 |
457 |
4. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
1049 |
886 |
5. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
2227 |
509 |
6. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб |
1855 |
788 |
7. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
1517 |
689 |
8. |
Профілактика залежностей (адективна поведінка) |
387 |
101 |
9. |
Профілактика шкідливих звичок ( вживання наркотичних речовин, напоїв що містять алкоголь, тютюнопаління) |
2041 |
1568 |
10. |
Дитина у віртуальному просторі. Комп’ютерна залежність |
1301 |
264 |
11. |
Суїцидальні роздуми дітей |
729 |
48 |
12. |
Взаємовідносини в системі «вчитель-учень» |
2009 |
330 |
13. |
Взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
2655 |
471 |
14. |
Адаптація дитини до нового колективу |
1555 |
189 |
15. |
Відсутність мотивації до навчання |
1106 |
182 |
16. |
Розвиток творчих здібностей |
1112 |
186 |
17. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
3635 |
813 |
18. |
Домашнє насильство |
89 |
28 |
19. |
Булінг |
456 |
88 |
20. |
Психологічний супровід учнів під час ДПА, ЗНО, МАН тощо |
2876 |
586 |
21. |
Статеве виховання, дружба, кохання, рання вагітність |
2970 |
2016 |
22. |
Ціннісні орієнтації, самореалізація в житті |
1595 |
496 |
23. |
Робота з дітьми «груп ризику» |
1812 |
422 |
24. |
Дитяча злочинність |
566 |
361 |
25. |
Торгівля людьми |
71 |
28 |
26. |
Інше, а саме: внутрішні конфлікти, емоційне виснаження, нав’язливі стани; тривале перебування у стані стресу; соціально-правові, особисті питання тощо |
117 |
108 |
З боку інших зацікавлених осіб, представників громадськості |
|||
1. |
Допомога дітям та сім’ям, які перебувають у СЖО, в тому числі, які постраждали у військових конфліктах |
224 |
162 |
2. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування |
286 |
338 |
3. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей учасників АТО |
121 |
100 |
4. |
Психологічний та соціально-педагогічний супровід дітей із сімей внутрішньо-переміщених осіб |
192 |
302 |
5. |
Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти |
172 |
47 |
6. |
Домашнє насильство |
41 |
41 |
7. |
Дитяча злочинність |
118 |
52 |
8. |
Торгівля людьми |
25 |
26 |
9. |
Психологічний клімат учнівського колективу, міжособистісні конфлікти |
56 |
15 |
10. |
Булінг |
74 |
44 |
11. |
Професійне самовизначення |
212 |
72 |
12. |
Самовдосконалення, розвиток здібностей та компетенцій учнів |
39 |
24 |
13. |
Профілактика шкідливих звичок, залежностей та формування здорового способу життя |
184 |
112 |
14. |
Співпраця з органами виконавчої влади, неурядовими громадськими організаціями тощо (військові комісаріати, комісія у справах дітей, ЦСССДМ та інші) |
1976 |
1860 |
15. |
Співпраця нацполіції та школи у сфері профілактики правопорушень |
396 |
599 |
16. |
Проведення спільних просвітницько-профілактичних заходів |
535 |
507 |
17. |
Суїцидальні тенденції серед дітей та підлітків |
38 |
11 |
18. |
Психологічна просвіта |
804 |
522 |
19. |
Інше, а саме: взаємовідносини в системі «батьки-діти» |
16 |
4 |
ІV. Зведені дані щодо роботи фахівців психологічної служби у 2018/2019 н. р. з дітьми.
Напрями роботи |
Індивідуальна діагностика, охоплено осіб |
Групова діагностика, соціально-психологічні/ педагогічні дослідження, охоплено осіб |
Консультування (індивідуальне), охоплено осіб |
Консультування (групове), охоплено осіб |
Профілактика (індивідуальна), охоплено осіб |
Профілактика (групова), охоплено осіб |
Корекційна (індивідуальна), охоплено осіб |
Корекційна (групова), охоплено осіб |
Навчальна діяльність (охоплено осіб) |
Проведення ділових ігор, тренінгів, охоплено осіб |
Зв’язки з громадськістю, охоплено осіб |
Просвіта, охоплено осіб |
Фахівці |
||||||||||||
Практичні психологи |
34830 |
119969 |
25406 |
59216 |
14062 |
61057 |
10709 |
50317 |
11976 |
41115 |
12357 |
98237 |
Соціальні педагоги |
4650 |
19092 |
5444 |
11265 |
4672 |
16697 |
1656 |
4580 |
1932 |
10760 |
6995 |
30917 |
4.1.Зведені дані, щодо роботи фахівців психологічної служби у 2018/2019 н. р. з батьками та педагогами.
Напрями роботи |
Індивідуальна діагностика, охоплено осіб |
Групова діагностика, соціально-психологічні/ педагогічні дослідження, охоплено осіб |
Консультування (індивідуальне) охоплено осіб |
Консультування ( групове) охоплено осіб |
Профілактика (індивідуальна), охоплено осіб |
Профілактика (групова) охоплено осіб |
Корекційна (індивідуальна), охоплено осіб |
Корекційна (групова), охоплено осіб |
Навчальна діяльність (охоплено осіб) |
Проведення ділових ігор, тренінгів, охоплено осіб |
Зв’язки з громадськістю, охоплено осіб |
Просвіта, охоплено осіб |
Фахівці |
||||||||||||
З педагогами |
|
|
|
|
|
|
||||||
практичні психологи |
3649 |
11584 |
11467 |
19761 |
3320 |
8272 |
1004 |
2817 |
1230 |
13504 |
2742 |
26211 |
соціальні педагоги |
584 |
2152 |
2484 |
2682 |
1025 |
2134 |
154 |
426 |
334 |
2422 |
1638 |
5976 |
З батьками |
|
|
|
|
|
|
||||||
практичні психологи |
4852 |
20799 |
16886 |
27823 |
3706 |
17700 |
1481 |
4005 |
1945 |
12594 |
2404 |
69487 |
соціальні педагоги |
959 |
2984 |
4036 |
3757 |
1409 |
5883 |
214 |
404 |
357 |
2096 |
2171 |
11744 |
4.2. Інструментарій фахівців психологічної служби у системі освіти України, затверджений у 2018-2019 р.р.
Методика |
Спрямування |
Вікова категорія |
Схвалено (відповідна вчена рада, дата, № витягу), сертифікат |
Електронне посилання або окремими додатками інструментарій |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Корекція |
||||
- |
- |
- |
- |
- |
Профілактика |
||||
«Час обирати» - літня профілактична школа для підлітків. Авторський колектив.: Головко В.А., Коршун Ю.А. Завідувач та практичний психолог Центру практичної психології і соціальної роботи управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області. |
Профілактика шкідливих звичок. |
Здобувачі освіти підліткового віку |
Схвалено науково-методичною радою міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області від 12.11.2018, протоколу №5. Наказ МОНУ від 26.04.19 №593 «Про результати ІІІ Всеукраїнського конкурсу авторських програм ПП і СП «Нові технології у новій школі» у номінації «Профілактичні програми» |
|
«Хочу бути здоровим» - цикл занять. Укладач: Гапонюк О.Є., практичний психолог ЗДО |
Формування у дітей пріоритету здорового способу життя. |
Старший дошкільний вік |
Схвалено науково-методичною радою міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області від 14.01.2019, протокол №1 |
|
«Профілактика афективної поведінки у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (з використанням елементів дистанційного навчання)». Укладач: Фісун Ольга Олександрівна, практичний психолог Білозерської ЗОШ І-ІІІ ст. № 15 Добропільської міської ради |
Попередження афективної поведінки (заняття розроблені з урахуванням особливостей розвитку та навчання дітей з особливими освітніми потребами за певною нозологією (порушення інтелектуального розвитку). |
Здобувачі освіти 1-3 класів |
Рішення засідання методичної ради відділу освіти Добропільської міської ради від 26.12.2018р. протокол № 5.
|
https://drive.google.com/file/d/0B-DAI2_WJxK5SUxyQmhBa3lvaTF4Vy01bGRMZ1h4QndaeVA0/view |
#Дорога Життя» - програма з профілактики суїцидальної поведінки серед підлітків. Укладач: Анамат К.Є., практичний психолог Волноваської ЗОШ №1 |
Запобігання суїцидальних спроб серед учнів 7-11 класів у закладі загальної середньої освіти. |
Здобувачі освіти 7-11 класів |
Схвалено методичною радою Волноваського УОСМС 22.10.2018 р. Протокол №1 |
http://volnovaxametod.ucoz.ua/index/psikhologichna_sluzhba/0-26 |
«Застосування пізнавальних ігор на піску для профілактики соціальної дезадаптації новоприбулих дітей старшого дошкільного віку». Укладач: Ровба Н.М., практичний психолог ЗДО №20,с. Новотроїцьке, Волноваського р-ну |
Формування соціально-компетентної особистості, здатної до успішної інтеграції та самореалізації в суспільстві. |
Старший дошкільний вік |
Схвалено педагогічною радою ДНЗ №20 сел. Новотроїцьке 15.10.2018 р. Протокол №2 |
http://volnovaxametod.ucoz.ua/index/psikhologichna_sluzhba/0-26 |
«Особливості девіантної поведінки дітей та форми роботи з ними». Укладач: Унгурян Л.Г., практичний психолог ЗЗСО №9, м. Торецьк |
Поінформування батьків, педагогічних працівників, практичних психологів, соціальних педагогів щодо особливостей девіантної поведінки дітей в закладі освіти та форми роботи з ними. |
Практичні психологи, соціальні педагоги, педагоги закладів освіти, батьки дітей. |
Схвалено на засіданні методичної ради управління освіти ВЦА |
|
Розвиткова робота |
||||
«Фототерапія як інструмент практичного психолога» Укладач: Кудлатова І.В., практичний психолог ЗДО №58, м. Бахмут |
Практичні вправи та розробки занять з фототерапії |
Практичні психологи |
Схвалено науково-методичною радою міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області від 14.01.2019, протокол №1 |
|
«Ігри, позбавлені суперництва, для використання під час ранкових зустрічей» Укладачі: Дмитренко Ю.В., Болібрух Л.А., практичні психологи ЗДО |
Сприяння ефективній комунікації і емоційному піднесенню дітей. |
Молодший та старший дошкільний вік |
Схвалено методичною радою Волноваського УОСМС 22.10.2018 р. Протокол №1 |
http://volnovaxametod.ucoz.ua/index/psikhologichna_sluzhba/0-26 |
Просвітницька робота |
||||
«Психолог в НУШ: радісно та впевнено руш! Путівник психолога в Новій українській школі». Авторський колектив: Заріцький О.О., завідувач відділу соціально-психологічного супроводу розвитку особистості Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та методисти - Міщенко Н.В., Афоніна Є.В., а також фахівці психологічних служб Бахмутської, Добропільської, Мирноградської міських рад Донецької області |
Напрями та зміст діяльності фахівців ПС щодо організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу в контексті НУШ. |
Практичні психологи, педагогічні працівники |
Науково-методична рада Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, протокол № 2 від 07.06.2018 р. |
|
«Психологічний супровід молодого фахівця закладу дошкільної освіти» Укладач: Коршун Ю.А., практичний психолог ЦППСР, м. Бахмут |
Сприяння адаптації молодих фахівців у професійному середовищі |
Практичні психологи закладу дошкільної освіти |
Схвалено науково-методичною методичною радою міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області від 12.11.2018 |
|
Консультування |
||||
- |
- |
- |
- |
- |
Освітня діяльність |
||||
- |
- |
- |
- |
- |
Зв’язки з громадськістю |
||||
- |
- |
- |
- |
- |
4.3. Проведення факультативів, курсів, тренінгів.
н/з № |
Факультатив |
Гурток |
Тренінгова група |
Курси |
||||||||
кількість закладів, в яких упроваджується програма |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
кількість закладів, в яких упроваджується програма |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
кількість закладів, в яких упроваджується програма |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
кількість закладів, в яких упроваджується програма |
назва програми |
кількість в них здобувачів освіти |
|
1 |
11 |
«Психологія спілкування» І.Є.Хронюк |
663 |
10 |
«Вирішення конфліктів мирним шляхом.Базові навички медіації» Андрєєнкова В.Л., Левченко К.Б., Матвійчук М.М. |
548 |
1 |
«Дорослішай на здоров’я для учнів 9-11 кл.» |
15 |
1 |
«Обираю професію» А.Л. Ціось |
30 |
2 |
3 |
«Сходинки до вершини Я» Н.М.Костецька |
153 |
1 |
Психологічний гурток «Пізнай себе» Схвалено комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол № З від 18.12.2013, лист ІІТЗО від 29.01.2014 № 14.1/12-Г-68) |
19 |
1 |
«Розвиток лідерських якостей і комунікативної компетентності» |
23 |
3 |
«Я. Моє Життя, Моє Здоров ‘я» Н. О. Лещук, Ж. В. Савич |
88 |
3 |
3 |
«Цікава психологія» А.Л. Ціось |
303 |
5 |
МАН секція "Психологія" «Університет юного психолога» |
90 |
1 |
Комплексна програма соціально-психологічного тренінгу «Нове покоління» |
64 |
4 |
«Кроки до порозуміння» О.Пометун, І.Сущенко, І.Баранова |
111 |
4 |
5 |
«Захисти себе від СНІД». Т. В. Воронцова, В. М. Оржеховська, В. С. Пономаренко |
123 |
2 |
«Лідерство - запорука успіху» |
19 |
2 |
Проект Королівства Данія психосоціальної програми (Danish Refugee Council) в підтримку дітей ТПО «Знаю. Можу. Роблю» |
74 |
1 |
«Людина і світ професій: комплекс навчальних програм» О.В. Мельнико |
20 |
5 |
6 |
«Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» В.А. Андрєєнкова, К.Б. Левченко, М.М. Матвійчук |
167 |
|
|
|
1 |
Громадська організація «Слова допомагають», ЮНІСЕФ, програма «Психосоціальна підтримка та посилення ресурсів опанування стресу у дітей» |
24 |
1 |
«Знай та захищай свої права», лист МОН від 22.12.2016р. №5 |
11 |
6 |
1 |
«Вчись думати» М.Г.Глушко |
12 |
1 |
ЮНІСЕФ, програма «Освіта на засадах життєвих навичок» |
20 |
1 |
«Моя громадянська свідомість. Запобігання корупції», лист МОН від 02.07.2018 №1/7-415 |
21 |
|||
7 |
3 |
«Настає час вибору» Т.В. Сідляр, Н.В.Свірчкова |
79 |
6 |
«Вчимося жити разом» |
497 |
3 |
Програма ООН «Стратегія освіти для стійкого розвитку» (шведський проект в Україні), навчальна програма курсу за вибором для 8-го класу «Уроки стійкого розвитку» (8 клас) |
87 |
|||
8 |
3 |
«Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку» А.В. Заворотнюк |
124 |
|
|
|
2 |
«Безпечний простір» |
127 |
1 |
«Сімейні цінності» |
67 |
9 |
1 |
«Розвиваючі ігри. Програма курсу за вибором для 5-7 класів» О. Г. Луценко |
17 |
|
|
|
1 |
Інформаційно-пізнавальний профорієнтаційний проект «Перспектива» |
46 |
1 |
Навчальний курс для учнів 11-х класів «Особистість та міжособистісні відносини» М.І. Божко |
26 |
10 |
3 |
«Аранжування особистості» А.В.Суворова |
166 |
|
|
1 |
«Ти - особливий» |
66 |
|
|
|
|
11 |
3 |
«Життєва компетентність особистості» С.В.Вареник |
118 |
|
|
|
3 |
«Стоп буллінг» |
199 |
|
|
|
12 |
3 |
«Моя майбутня професія: правила вибору» В.Г. Панок, О.В. Мельник, О.Л. Морін, Л.А. Гуцан, І.І. Ткачук |
194 |
|
|
|
1 |
«Вчимося приймати рішення» |
335 |
|
|
|
13 |
8 |
«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» Н.І. Бойчук, С.В. Терницька |
166 |
|
|
|
19 |
«Життєві навички для активного громадянства» Практикум для учнівської молоді підліткового віку. Київ 2018 |
1313 |
|
|
|
14 |
1 |
«Eтика і психологія сімейного життя» Л.І. Черноусова |
33 |
|
|
|
2 |
Програма психосо-ціального тренінгу «Моя активна, відповідальна позиція» |
92 |
|
|
|
15 |
2 |
«Психологія особистісного вдосконалення» Н.Д. Бойко |
51 |
|
|
|
1 |
Програма з корекції агресивної поведінки у підлітків «Зупинись! Посміхнись!» |
137 |
|
|
|
16 |
1 |
«Психологія ділового спілкування і основи ділового етикету» І.С. Ропацька |
33 |
|
|
|
5 |
«Діти і війна. Техніки зцілення» |
294 |
|
|
|
17 |
3 |
«Відверта розмова» А.М. Вієвський, К.І. Лепеха, Н.В. Лунченко, Ю.А. Луценко, В.Д. Острова, В.Г. Панок, Н.В. Сосновенко |
58 |
|
|
|
1 |
«Молодь змінює світ» |
129 |
|
|
|
18 |
49 |
Факультативний курс сприяння просвітницькій роботі « Рівний-рівному» |
179 |
|
|
|
3 |
Психосоціальна підтримка . Техніки емоційної саморегуляції |
90 |
|
|
|
19 |
1 |
Формування духовно-моральних цінностей |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
В. о. директора КЗ ДНМЦ ПС Лугінець Н. В. ________________________
(050) 161-58-30 (підпис)
М.П.
Виконавці:
Фахівці КЗ ДНМЦ ПС; «27» травня 2019 р.
Скиба Ольга Юріївна,
(050) 51-92-049